AOL הקימה מחלקה לחיפוש חברות ישראליות בתחום טכנולוגיית ה-Web

בראש המחלקה תעמוד אורלי יקואל * עידו סגל, מייסד רלג'נס: "הנהלת החברה הגיעה למסקנה שיש בישראל כוחות שיכולים להוביל את AOL העולמית לכיוונים חדשים בתחום של טכנולוגיות Web"

ענקית האינטרנט האמריקנית AOL מתעניינת בטכנולוגיות ה-Web הישראליות. החברה הקימה מחלקה שתספק להנהלה מיפוי שוטף של שוק הסטארט-אפים הישראלי, ושתהווה את נקודת הקישור לחברות הישראליות. זאת, במטרה לבחון אופציות למהלכים משותפים יחד - משיתוף פעולה, דרך פיתוחים משותפים ועד השקעה או רכישה.

בראש המחלקה תעמוד הישראלית אורלי יקואל, מבעלי האתר go2Web20.net, המתמחה בזיהוי ואיתור סטארט-אפים בעלי טכנולוגיות מעניינות, והיא תתפקד על תקן "ציידת הכישרונות" של AOL.

לפני כארבעה חודשים רכשה AOL, חטיבת האינטרנט של חברת טיים-וורנר וספקית האינטרנט הגדולה באמריקה, את חברת הסטארט-אפ הישראלית רלג'נס, המתמחה בפיתוח מנועי חיפוש בזמן אמת לאינטרנט. סכום העסקה לא פורסם, אולם ההערכות נעו בין 55 ל-75 מיליון דולר. בעקבות הרכישה הפכה רלג'נס לחברה-בת שלה, והיא משמשת כחטיבת ה-Search של AOL. כזכור, בשנת 1998 רכשה את AOL גם את מפתחת תוכנת המסרים ICQ מיראביליס ב-407 מיליון דולר.

לדברי עידו סגל, מייסד רלג'נס, "בעקבות רכישת רלג'נס, AOL זיהתה שישראל היא מוקד חדשנות עולמי בעל טכנולוגיות מעניינות ומבטיחות. לאחר שקנתה כאן שתי חברות פורצות דרך בתחומן, הגיעה הנהלת החברה למסקנה שיש בישראל כוחות שיכולים להוביל את AOL העולמית לכיוונים חדשים בתחום טכנולוגיות ה-Web, וליצירת יתרון בולט על פני המתחרים".

עוד אמר סגל, "אנו מנסים ליצור מצב, שבו יזמים ישראלים יגיעו משלב הבטא שלהם אל מאות מיליוני יוזרים, במהירות וללא סחבת מיותרת, באמצעות שיתוף הפעולה בין AOL לבין הסטארט-אפים הישראליים. השילוב יוכל להביא את הרעיונות שצומחים בישראל ולממשם על הדסק-טופ של מאות מיליוני גולשים ברחבי העולם כולו. AOL החדשה היא חברת Web במהותה, שמטרתה לתת ערך מוסף לגולש. אני מעריך שבאמצעות הכוח הישראלי, הנוכחי והעתידי, נוכל להשפיע על חוויית הגלישה אנשים, ועל הדרך שבה הם יחוו את האינטרנט שלהם".

" אורלי יקואל, מה הופך אותך לציידת כישרונות?

"אני לא רואה את עצמי בצורה הזאת. בשבילי אלה דברים טריוויאליים להתנהלות שלי ב-Web. כל החיפוש אחר מה שקורה ב-Web 2.0 זה משהו שנורא עמוק אצלי, ואני נכנסת למקומות שאף אחד לא בהכרח מגיע אליהם. כתוצאה מזה אני מעניינת אנשים מסביבי. אני לא צריכה לפנות לסטארט-אפים, הם פונים אליי ואני מייעצת להם".

" על סמך מה את מייעצת?

"אני לא יודעת להסביר את זה. זה על סמך ההבנה שלי את הרשת. לא למדתי את זה, זה פשוט משהו שאני מתעסקת בו כבר שלוש שנים. אני לא מכירה אף אחד כמוני שנכנס לעומק העניינים. זה מצחיק גם אותי. אני יכולה להיכנס לאתר, להסתובב בו חמש דקות, ולדעת אם הוא יצליח או לא. זה נשמע יומרני, אבל ככה זה. בדרך כלל טביעת העין שלי נכונה. אני לא יודעת להסביר את זה". "