אי.בי.אי: התחזקות האירו והתאוששות הביקושים בדרום אמריקה צפויים להביא לעלייה של 10% בהכנסות מכתשים אגן ברבעון

[להמלצות אנליסטים]בבית ההשקעות צופים למכתשים הכנסות של 546 מיליון דולר ורווח של 62 מיליון דולר * באי.בי.אי הותירו את הדירוג למניה על "ניטראלי" ואת מחיר היעד על 24 שקלים

מכתשים אגן צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות ביום ה' הקרוב. יובל זעירא, אנליסט בית ההשקעות אי.בי.אי מזכיר כי הרבעון הראשון הוא הטוב ביותר בתעשייה מבחינה עונתית. לדעתו התוצאות אותן תעביר מכתשים, צפויות להיות חזקות ביחס לרבעון המקביל ב-2006.

הרבעון הראשון של שנת 2006, מזכיר זעירא, היה חלש עבור מכתשים אגן, כמו כל שנת 2006. באופן כללי, המחצית הראשונה של השנה מושפעת בעיקר ממכירות בשוק האירופי שם תנאי מזג האוויר ושער האירו תומכים חזק בשיפור בתוצאות, לדבריו.

תחזית אי.בי.אי לתוצאות הרבעון הראשון הינה לעלייה של 10.6% בהכנסות ל-546 מיליון דולר, מהם תיגזור החברה רווח של 62 מיליון דולר. דירוג אי.בי.אי למניית מכתשים נותר על "ניטראלי", כמו גם מחיר היעד שנשאר על 24 שקל.

הערכת בית ההשקעות מסתמכת הפעם על תוצאות חברות המתחרות במכתשים שכבר פרסמו את דוחות לרבעון הראשון. לפי תוצאות BASF, תחום הגנת הצומח צמח בתקופה ב-5.3%. תוצאות DOW העידו על צמיחה של 7.8% בתחום האגרו. בדו"חות הרבעון של DuPont נרשמה עלייה של 13% בתחום האגרו.

בחזרה לקראת תוצאות מכתשים אגן מציין זעירא כי רק העלייה בשער האירו מול הדולר צפויה לתרום צמיחה של כ-9.1% בסך המכירות לאירופה. גורם נוסף לצמיחה הצפוייה בתוצאות הינה השוק הדרום אמריקני שמצבו שונה לחלוטין מזה ב-2006. תוכניות ההתייעלות בחברה לא צפויה לדעת זעירא לבוא לידי ביטוי ברבעון שידווח ביום חמישי. הדבר יוביל להוביל לשיפור ביכולת התחרותית ולעלייה בשיעורי הרווח והיכולות התחרותיות של החברה בהמשך.