לקראת הנפקת הקניונים: עזריאלי מספר למשקיעים על דרכה של הקבוצה ושל גרנית

שווי נכסי של 10 מיליארד ש' והכנסות שנתיות של 700 מיליון ש' (בניטרול גרנית) ממצבים אותה כאחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בארץ

איש העסקים דוד עזריאלי בעל השליטה בקבוצת עזריאלי רכש בסוף אוקטובר בשנה שעברה את גרנית הכרמל מידי האחים ממשפחת בורוביץ' ותאגיד הסחר גלנקור וכחודש וחצי לאחר מכן רכש מידי ישעיהו לנדאו עוד 10% מחברת האחזקות.

עתה מבקש המיליארדר היהודי-קנדי להגדיל את חשיפת החברה הציבורית (גרנית) כמו גם את החברה האם הפרטית (קבוצת עזריאלי) לעיני המשקיעים באמצעות מצגת לשוק ההון, אפשר ועל רקע כוונת עזריאלי להנפיק את פעילות המרכזים המסחריים לפי שווי של 1.5-1.8 מיליארד דולר עוד השנה.

קבוצת עזריאלי (בניטרול גרנית) מדווחת על הכנסות של כ-700 מיליון שקל בשנה ושווי נכסים של מעל 10 מיליארד שקל. נתונים אלו ממצבים כאחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בארץ.

ושוב, לגרנית. בחברה מציבים את פעילות GES שפועלת בתחום תשתיות בראש המצגת, ומבטיחים להרחיב פעילות החברה גם למדינות נוספות. מפעל ההתפלה בפלמ"חים בה שותפה גרנית בשיעור של 26.5% אמור להתחיל לפעול החודש.

מייד לאחר מכן מוזכר התחום המזוהה ביותר עם גרנית, האנרגיה. כאן פועלת החברה באמצעות סופרגז וסונול, חברת הדלק השלישית בגודלה בשוק (לאחר פז ודלק ) ומובילה באיזור חיפה. כאשר בחברה צופים פתיחת 22 חנויות נוספות השנה תחת המותג "SOgoos".

אחרונה חביבה היא האחזקה בטמבור . בגרנית יודעים לספר כי צריכת הצבע לנפש (בליטרים) בישראל עדיין נמוכה בכ-60% בהשוואה לצפון אמריקה ובכ-50% בהשוואה למערב אירופה. נתון נוסף לפיו כל עלייה של ליטר בצריכה לנפש פירושה גידול של כ-100 מיליון שקל במכירות מסביר הפוטנציאל הטמון ביצרנית הצבעים.

גרנית