גאידמק מבצר אחיזתו באחד-העם ונכנס גם לעסקי ההשקעות: רוכש השליטה בגילאון בכ-84 מיליון שקל

רוני מאנה, שתיווך בעסקה, צפוי לקבל עמלה של 2-4 מ' ש' * גאידמק רכש 16 מיליון מניות, המהוות 50.48% מהון המניות של החברה, תמורת 5.27 ש' למניה, 46% מעל מחיר השוק * המניה מזנקת 35% * לפני כשבוע אמר גאידמק בראיון ל"גלובס" כי הוא מתעניין בחברות פיננסים בישראל

סקר גולשי גלובס
באיזה שלב נמצא מסע הרכש של ארקדי גאידמק בכל הקשור לחברות הנסחרות בת"א?
זוהי רק ההתחלה
גאידמק יירגע עכשיו, אבל ירכוש עוד 2-3 חברות בעתיד
זהו. גאידמק עשה את שלו - ומעכשיו ינוח

לאחר שנכנס בסערה לשוק ההון הישראלי דרך חברת הנדל"ן אוסיף , הודיע הבוקר ארקדי גאידאק על השקעה נוספת בבורסה, והפעם בתחום הפיננסים. הבוקר הודיעה חברת ההשקעות גילאון , שבשליטת טאו תשואות , כי השליטה בחברה, קרי 50.5% מהון המניות, נמכרו למיליארדר תמורת סכום כולל של כ-84.4 מיליון שקל.

בעלי שליטה נוספים בגילאון לפני המכירה לגאידמק היו הדר שמיר, ניר שמיר, מנשה גייזלר וא.ג. רוטר. מדובר ברכישת 16 מיליון מניות לפי מחיר מניה של 5.275 שקלים, המשקף לה פרמיה של כ-46% מעל מחיר הנעילה של המניה אתמול בבורסה של תל-אביב, 3.628 שקלים.

איש העסקים רוני מאנה, שתיווך בין הצדדים בעסקת אוסיף, הוא האחראי גם לעסקה הנוכחית, והוא צפוי לקבל בגינה עמלה של בין 2 ל-4 מיליון שקל.

לפני כשבוע אמר גאידמק בראיון ל"גלובס" כי הוא מתעניין בחברות פיננסים בישראל: "נבחן את זה בשלב מאוחר יותר, אבל כן, למה לא? השוק הישראלי מאוד ייחודי. תמיד צריך לחשוב על איך לפתח את הפעילות התעשייתית על מנת ליצור מקומות תעסוקה לאזרחים ובכדי לסייע לפיתוח של המדינה. לאוסיף יש מספר רב של פרויקטים, כמו בניין המשרדים בשדרות רוטשילד בתל אביב, ואני בוחן עכשיו את פוטנציאל הרווח הטמון בפיתוחם של מספר פרויקטים נוספים".

בסוף 2006, ב-27 בדצמבר, דווח כי חברת הכשרת היישוב שבשליטת משפחת נמרודי מנהלת מו"מ עם גאידמק למכירת 50% ממניות היסוד בחברה אשר שולטת, בין היתר, ב"מעריב" .

מיד לאחר פרסום ההודעה הודיע גאידמק על הפסקת המו"מ בין הצדדים לרכישת העתון. במהלך הפגישה שהתקיימה בין הצדדים, נכח גם אילן בן דב, שהחזיק ב-20% ממניות הכשרת הישוב באמצעות חברת טאו שבבעלותו. גאידמק סיכם עם בן דב לרכוש את 20% המניות שבידיו לפי שווי של כ-180-170 מיליון דולר.

כשלושה ימים בלבד לאחר מכן, חתמה משפחת נמרודי על הסכם לרכישת מניותיו של אילן בן-דב בהכשרת הישוב, בשיעור של כ-20% בתמורת ל-143 מיליון שקל. זאת לאחר שגאידמק נסוג מהעסקה. נזכיר כי גאידמק רכש זה מכבר את חברת אוסיף, הוא בעליו של מועדון הכדורגל "בית"ר ירושלים" ובתחום המדיה רכש את רדיו 99FM.

גילאון בית השקעות עוסק בעיקר בניהול תיק השקעות עצמי (נוסטרו) ובהשקעה בניירות ערך ובנכסים פיננסיים. קבוצת טאו נכנסה כשותפה אסטרטגית לגילאון בחודש ינואר האחרון כשמימשה אופציות לרכישת מניות בהיקף כספי של כ-25.2 מיליון שקל. את שנת 2006 סיכם בית ההשקעות בעלייה של 33% ברווח שהסתכם בכ-16.6 מיליון שקל.