עיני ואקרמן סיכמו על מו"מ של שבועיים: עובדי אלישרא חזרו היום לעבודה סדירה

זאת בתום חודשיים של עיצומים לסירוגין * בתמורה להחזרת העבודה לסדרה, הסכים אקרמן לבטל את מכתבי ההשעיה שנשלחו לעובדים בחברה והבהיר כי לא יופחת שכרם

עובדי אלישרא, מקבוצת אלביט מערכות , חזרו היום (ב') לעבודה סדירה בתום חודשיים של עיצומים לסירוגין. זאת לאחר פגישה שהתקיימה אתמול בין יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לבין נשיא אלביט מערכות, יוסי אקרמן.

השניים סיכמו כי הצדדים ינהלו מו"מ אינטנסיבי בשבועיים הקרובים, כדי לשים קץ לסכסוך העבודה הממושך. בתמורה להחזרת העבודה לסדרה, הסכים אקרמן לבטל את מכתבי ההשעיה שנשלחו לעובדים בחברה והבהיר כי לא יופחת שכרם של העובדים שנקטו בעיצומים, למרות החלטת ההנהלה בעניין. ההסתדרות מצידה, הבטיחה למשוך את העתירות שהגישה לבית הדין לעבודה.

העיצומים של עובדי אלישרא החלו במחאה על החלטת הנהלת החברה, להעביר את פעילות המפעל בבני ברק אל המתחם הצמוד לתדיראן קשר בחולון, מקבוצת אלביט מערכות. נציגי העובדים טענו כי המהלך נעשה שלא בתום לב, מתוך כוונה לכאורה לנצל את המעבר לצורך גיוס יותר עובדים זמניים ובחוזים אישיים ולשבירת העבודה המאורגנת בחברה. בהסתדרות טוענים כי ההסכם הקיבוצי בחברה אמור להבטיח כי 83% מן העובדים בחברה יהיו מאורגנים, בדומה ליחס שהיה נהוג ב- 1996, אולם כיום רק 60% מבין 900 העובדים מאורגנים.

עוד טענו העובדים, כי אלביט מערכות מנסה ליצור מצג שווא של קשיים כלכליים באלישרא, כדי שהתעשייה האווירית, המחזיקה ב- 30% מן השליטה בחברה, תמכור את חלקה לאלביט בזול.

בהסתדרות בחרו גם להעביר מסר לאקרמן, לפיו העיצומים שהיו באלישרא עלולים להיות נחלתן של חברות נוספות בקבוצה. לצורך העניין, הקימו צוות מיוחד שיאגד את ועדי העובדים בקבוצה, בראשו העמידו את יו"ר הסתדרות המתכת והאלקטרוניקה, גבי אסרף. בין חברות הבת של הקבוצה בארץ, נמנות תדיראן קשר ואלאופ. הישיבה הראשונה של הצוות נקבעה להיום ב- 10:00 בבוקר.