קבוצת משקיעים בראשות רוני שטרנבך רוכשת את I.F.N תמורת 96 מיליון שקל במזומן

זאת כפי שפורסם ב"גלובס" * אחת השותפות לגרעין השליטה היא משפחת רוטר מקסטרו * החברה תגייס עוד 150-200 מיליון שקל

כפי שפורסם ב"גלובס" חברת עילדב החזקות, אשר הוקמה על ידי רוני שטרנבך, רוכשת את השליטה בחברת איי.אפ.אן מערכות (I.F.N) בדרך של הקצאת מניות, שיהוו כ-86% מהון החברה.

במסגרת העסקה יוזרמו לקופת I.F.N כ-96 מיליון שקל, כך שלאחריה יעמוד ההון העצמי של החברה על כ-102 מיליון שקל. את ההנפקה הפרטית, שהושלמה תוך פרק זמן של כחודש ימים, הובילה עילדב החזקות ונרשמו בה ביקושי יתר ניכרים.

לאחר השלמת העסקה, גרעין השליטה יכלול, בנוסף לשטרנבך, את משפחת רוטר (בעלת השליטה בחברת קסטרו ), משפחת קוטליצקי וכן את טל ברק, יו"ר דנשר שיווק.

עם המשקיעים המוסדיים בחברה נמנים חברת הביטוח מנורה, בתי ההשקעות מיטב, מילניום וגילאון, קרן ספרה, אפסווינג וחברת החיתום פועלים IBI. כמו כן, מונה קבוצת המשקיעים גורמים פרטיים נוספים.

לאחר השלמת העסקה, מתכוונת החברה לגייס הון נוסף בהיקף של 150-200 מיליון שקל. בין היתר, תיבחן האפשרות לבצע את הגיוס באמצעות הנפקת אג"ח לגופים מוסדיים ולציבור.

רוני שטרנבך, אשר ישמש כמנכ"ל ויו"ר החברה, בכפוף לאישורים הנדרשים, שימש עד לאחרונה כשותף-מייסד של קרן ההשקעות IEL, אשר השקיעה בעיקר בחברות תעשייה ושירותים ישראליות, ולפני כן, שימש כבנקאי השקעות בכיר, שהתמחה במיזוגים ורכישות בבר-סטרנס ו-דויטשה בנק בוול סטריט.

לשטרנבך מצטרף יאיר פרידמן, לשעבר אנליסט בכיר בקרן ההשקעות IEL.

שטרנבך אמר היום: "רכישת איי.אפ.אן מערכות מהווה את הצעד הראשון באסטרטגיה להשקיע בחברות תעשייה ושירותים מובילות, בעלות פוטנציאל צמיחה, הן באמצעות רכישות והן ביציאה לשווקי חו"ל".

"צוות החברה והמשקיעים יוסיפו ערך רב לחברה, ויהפכו אותה לגורם השקעות משמעותי בתחומי ההשקעה המסורתיים," הוסיף שטרנבך.

אייאףאן