מתנת הפרידה לדירקטורים מטעם המדינה בבז"ן חיפה: יקבלו בונוס של 48 אלף שקל

מדובר במענק לדירקטורים אשר נטלו חלק בהפרטת החברה; בז"ן: הבונוס ניתן בשל היקף ההשקעה מצד הדירקטורים כדי שההפרטה תצליח

מי אומר שלפעמים לא משתלם להיות דירקטור מטעם המדינה? שלושת הדירקטורים היוצאים מטעם המדינה בבז"ן חיפה, עוזי נתנאל, דן קרפיצ'ניקוב ואריאלה טרנר, צפויים לקבל מענק חד פעמי בהיקף של 48 אלף שקל בגין תרומתם להפרטת החברה.

בז"ן חיפה, שעברה באחרונה לשליטת החברה לישראל של סמי ועידן עופר, הודיעה כי בתחילת אוגוסט תכונס האסיפה הכללית של בעלי המניות בחברה על מנת לאשר את חלוקת המענק לדירקטורים אשר נטלו חלק בהפרטת החברה.

הדירקטורים בבז"ן שיקבלו את המענק חתמו על התשקיף שלפיו הונפקו מניות החברה בהצלחה בבורסה בחודש פברואר האחרון. בבז"ן מסבירים, כי "ההמלצה למתן מענק ולהיקפו מבוססת על היקף ההפרטה ובעיקר הצלחת הצעת המכר של מניות החברה לציבור, היקף ההשקעה שנדרש מצד הדירקטורים והאחריות הכבדה שהוטלה על כתפיהם לקדם את התהליך ותרומתם להצלחת ההפרטה.

כמו כן, מציינים בבז"ן, כי הדירקטורים לא קיבלו במסגרת הליך ההפרטה מענקים בדומה לאלו שקיבלו עובדי החברה.

יו"ר בז"ן היוצא, אוהד מראני, מסר ל"גלובס", כי "אישור המענק לדירקטורים התעכב מנימוקים פרוצדוראליים בלבד. עד לאחרונה לחברה לא היו דירקטורים חיצוניים ועל כן לא יכלה ועדת הביקורת לאשר את חלוקת המענק במועד מוקדם יותר", אמר.

לפני כשבועיים עברה השליטה בבתי הזיקוק בחיפה רשמית לידי החברה לישראל, לאחר שראש הממשלה וממלא מקום שר האוצר, אהוד אולמרט, חתם על היתר השליטה.בהמשך אמורה קבוצת הפטרוכימיים-גלנקור להצטרף לשליטה.

בתוך כך האסיפה הכללית של בעלי המניות בבז"ן חיפה צפויה לדון גם במינויים של הדירקטורים החדשים בחברה, בהם מנכ"ל החברה לישראל היוצא, יוסי רוזן, אבישר פז, רן קרול, נחמה רונן ואורי סלונים. רוזן החליף את מראני בתפקיד יו"ר דירקטוריון בתי הזיקוק ומינויו כבר אושר על ידי הדירקטוריון.