אלי פפושדו ב-10 נקודות

1 הוא נולד לפני 70 שנה בקהיר. בגיל 12 עלה בגפו לארץ ונשלח לקיבוץ שלוחות. אחיו, אלברט, שמבוגר ממנו בתשע שנים, ושתי אחיותיו עלו בעקבותיו. הוריו, שהתגרשו עוד במצרים, לא עלו לארץ. אימו נפטרה במצרים ואביו, שהתחתן בשנית ועבר לגור בצרפת, נפטר גם הוא לאחר מספר שנים. הוא לא מרבה לשמור על קשר עם אחיו ואחיותיו. "אני לא טיפוס משפחתי", ציין בעבר.

2 הוא מכונה "פפו" בפי חבריו, שביניהם ניתן למנות גם את שרגא בירן, מבעלי השליטה בקבוצת אלון, שהיה עורך-דינו במשך שנים רבות.

3 את דרכו בענף המלונאות החל מיד אחרי הצבא, כשרכש ביחד עם חברים את הקרקע לבניית מלון הסלע האדום באילת, שהיה למלון הראשון שבנה. את הונו הראשוני הוא עשה במלון אביה-סונסטה, ממנו נאלץ להיפרד עם החזרתה של טאבה למצרים. היום נקרא המלון הילטון-טאבה. עם הזמן, הוא הנפיק גם את חברת מלונות ים-סוף בבורסה בתל-אביב, ובמהלך 2002 היא נמחקה מהמסחר.

4 הוא היה נשוי ארבע פעמים, וכל נשותיו היו צעירות ממנו. מאשתו הראשונה, דליה, יש לו שני בנים, יואב (44) ואבנר (40), שעובדים עימו. אשתו השנייה, אביה, נרצחה לפני 25 שנה, והוא הוסיף את שמה למלון "סונסטה" וקרא לו "אביה-סונסטה". אשתו השלישית הייתה שמעונה שוורץ, והרביעית הייתה סיגל גרוס, ממנה יש לו בת, אליענה, בת 8. לאחרונה נפרד מהדוגמנית אורלי באומן. יש לו שישה נכדים.

5 העיר האהובה עליו בעולם היא פריז.

6 אשתקד הוא ניסה לרכוש את מועדון הכדורגל האנגלי ווסטהאם. הוא חבר לשם כך לאיש העסקים האיראני קיא ג'ורבצ'יאן, אך קבוצת אנשי עסקים איסלנדים הציעה מחיר גבוה יותר, והוא נאלץ לוותר על החלום. באחד הראיונות שנתן כשעוד היה במרוץ לרכישת המועדון, ציין פפושדו כי ווסטהאם עניינה אותו לא בגלל הכדורגל אלא בגלל נכסי הנדל"ן שלה. "אני לא מבין בכדורגל. אני אפילו לא יודע כמה שחקנים משחקים בכל קבוצה", אמר.

7 לאחרונה בנה מספנה קטנה של יאכטות באנטליה, טורקיה. היאכטה הפרטית שלו נקראת Red sea ועוגנת במרינה בהרצליה. הוא מגדיר את העיסוק ביאכטות כ"משהו לנשמה". יש לו בית בכפר-שמריהו וגם בערים אחרות בעולם.

8 הוא אוהב להגדיר את עצמו כיזם. "אני יוזם פרויקטים ומעולם לא ידעתי לעשות כסף מכסף. אני לא סוחר במניות ולא קונה חברות, אני קונה בניין ג'יפה ברחוב ג'יפה ביפו, ותוך כמה שנים הופך אותו לרחוב הכי מבוקש", ציין בראיון האחרון שנתן ל"גלובס".

9 לפני חמישה חודשים הוציא ספר ראשון פרי עטו. הוא קרא לו "לעצור את הזמן" וכלל בו טיפים לחיים בריאים וארוכים. בראיון שנתן ל"גלובס" עם יציאת הספר ציין, "אני לא בן-אדם של כתיבה. בקושי סיימתי בית-ספר עממי. אני לא אקדמאי, אבל כבר 11 שנה שאנשים שואלים אותי 'איך זה שאתה נראה ככה'. לכן, החלטתי שיש לי מה להגיד". אגב, בספרו הוא ממליץ ליטול ויטמין E ("זה עושה נפלאות לעור הפנים"), וגם לשהות מדי יום במשך עשר דקות בסאונת-אדים ("זה מנקז רעלים מהגוף").

10 את מה שעשה עד כה ב-70 שנות חייו, הוא מגדיר כ-"רק הפרומו של החיים שלי".