דירקטוריון חיפה כימיקלים אישר: אדלטק תקים תחנת כוח פרטית במפעל במישור רותם לפי 150 מיליון דולר

אדלטק תקים את התחנה בשיטת ה-B.O.O * תחנת הכוח תופעל בגז טבעי; תמכור את עודפי החשמל לצרכנים פרטיים

דירקטוריון חברת חיפה כימיקלים, שבשליטת איש העסקים, אריה גנגר, אישר באחרונה את הסכם העקרונות עם חברת אדלטק להקמת תחנת כוח פרטית במפעל החברה שבמישור רותם שבנגב, בהשקעה הנאמדת ב-150-200 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס".

בעקבות אישור הדירקטוריון, שבראשות עו"ד אבי פילוסוף, החל המו"מ בין הצדדים לחתימה על הסכם מפורט להקמת תחנת הכוח, שצפויה לספק חשמל גם לצרכנים אחרים באזור דרום הארץ.

אדלטק שבשליטת איש העסקים יוסף אדלסברג, אמורה להקים את תחנת הכוח בשיתוף חברת האנרגיה הטורקית זורלו.

התחנה מתוכננת לפעול בשיטת הקוגנרציה (ייצור משולב של חשמל וחום) בהספק של 100-200 מגה-וואט חשמל.

מהמו"מ בין הצדדים מסתמן, כי אדלטק תקים את התחנה בשיטת ה-B.O.O, בה היזם מתכנן, מקים ומתפעל בעצמו את התחנה שתספק את צרכי האנרגיה של המפעל. במקביל מתכננת אדלטק למכור את עודפי החשמל לצרכנים פרטיים.

חיפה כימיקלים מצטרפת בכך למספר חברות במגזר הפרטי שהחלו בהיערכות להקמת תחנות כוח פרטיות שיפעלו בגז טבעי, בהן בחברת מפעלי נייר חדרה מקבוצת אי.די.בי, מפעלי ים המלח, סולבר, דליה אנרגיה, ישראל פאואר ועוד.

אדלטק, בניהולו של אודי וילד, חתמה עד כה על הסכמים להקמת תחנות כוח פרטיות עם סולבר (50 מגה-וואט) ואגן כימיקלים מקבוצת מכתשים אגן (50 מגה-וואט) בהיקף כספי של למעלה מ-100 מיליון דולר.

מחיפה כימיקלים נמסר בתגובה, כי "דירקטוריון החברה אכן אישר לאחרונה את ההסכם עם אדלטק. בעקבות אישור הדירקטוריון מתנהל כעת מו"מ בין הצדדים. החברה אינה יכולה להתייחס לתוצאות המו"מ המסחרי שטרם הושלם".