הירידות בבורסה האיצו את היחלשות השקל: הדולר היציג הוסיף 1.3% ל-4.275 שקלים

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] האירו היציג התחזק ב-1.1% ל-5.867 שקלים * פינוטק: הדולר התאושש בעוצמה וניטרל את השפעת הריבית * איזי פורקס: החל מהלך גורף של התחזקות הדולר במסגרת מימושי רווחים

המסחר במט"ח התנהל היום בסימן היחלשותו של השקל, היחלשות שהחריפה עם התחזקות הירידות בבורסה של ת"א. הירידה בשקל היוותה שינוי מגמה לעומת יום אתמול, בו הגיבו המטבעות לעליית הריבית המפתיעה במשק ל-3.75%, שצפויה היתה לחזק את המטבע המקומי. בשוק מסבירים כי התחזקותו של המטבע האמריקני מול השקל מגיעה בעקבות המגמה בעולם, עת ממשיך הדולר את העליות מול המטבעות המובילים.

באשר לכיוונה העתידי של הריבית, גוברות ההערכות בשוק כי העלאת הריבית השבוע לא הייתה האחרונה, וגם בית ההשקעות מורגן סטנלי קורא להעלות את הריבית לרמה של 4.25-4.5%, על מנת להילחם ב"אינפלציה הסמויה", כדברי האנליסטים.

הדולר הוסיף 1.28% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.275 שקלים. האירו היציג התחזק בשיעור של 1.14% לרמה של 5.8677 שקלים.

אתמול הדולר היציג ירד ב-0.47% ונקבע על 4.221 שקלים. שערו היציג של האירו נקבע בירידה של 0.95% ל-5.8018 שקלים.

פינוטק: הדולר התאושש בעוצמה

הדולר נסחר בשפל של כל הזמנים אל מול האירו וברמות הנמוכות ביותר מזה מספר עשורים אל מול הסטרלינג במהלך השבוע האחרון, אך ניראה כי הדרדרותו נעצרת. הקיפאון המסוים בעיקר כנגד האירו הביא משקיעים רבים לממש את רווחיהם ולקנות חזרה את הדולר. כמו כן, הערכות הכלכלנים כי משבר שוק משכנתאות ה-SubPrime והמיתון החריף בשוק הדיור כבר מגולמים במחירו הנוכחי של הדולר, ובמקביל העליות בשוקי המניות סייעו להתאוששותו של השטר הירוק. הפריצה של מספר רמות טכניות עורר גל רכישות נוסף על הדולר, אולם יש לשים לב כי גם תרם המהלך האחרון ביצע הדולר תיקון מטה ואלה עשויות להיות רמות אטרקטיביות למכירה חזרה של השטר הירוק.

במסחר מול השקל, יום סוער עבר על השקל אתמול, לאחר שהדולר פתח סביב הרמות של 4.2 ש', נחלש בהמשך היום ונסחר סביב הרמות של 4.245 ש'. אפקט השפעת הריבית מיום שני לא יכול היה להתחזקותו החדה של הדולר בזירה העולמית, אשר באה לידי ביטוי גם אל מול המטבע הישראלי.

בנוסף, הודעה של חברת דירוג האשראי S&P כי היא עשויה להוריד את דירוג האשראי של ישראל מרמה של "חיובי" ל"יציב" עקב הפרות של המשמעת הפיסקלית לא הוסיפה נחת למחזיקי פוזיציות הקניה על השקל.

השקל צפוי להיסחר בטווח של 4.21-4.25 שקלים. פריצה של רמות אלו צפויה להוביל את הזוג אל עבר ההתנגדות ב-4.3 ש' או לחלופין אל עבר רמת התמיכה ב-4.17 ש'.

איזי פורקס: האם התחיל התיקון של הדולר?

בשעות הבוקר אתמול החל האירו לרדת מתחת לרמת 1.38 דולרים, זאת במקביל לשבירה של רמת התמיכה מול הפאונד בשער 2.06 ד'. בזמן הזה פחות או יותר החלו בורסות המניות באירופה לאבד מערכן ביום השני ברציפות השבוע, ירידה זו משויכת לשוק הנדל"ן המקרטע בארה"ב, אותו משרתות תעשיות רבות בעולם. משלא הצליחו המטבעות האירופאיים לחזור ולעלות אל מעל לתמיכותיהם החליט הדולר כי הגיע הזמן להתחזק. למעשה החל מהלך גורף בו התחזק המטבע האמריקני בתהליך מהיר של מימוש רווחים מהשבועות האחרונים. נתוני המשכנתאות, כמו גם מכירת הבתים הקיימים שיצאו נמוכים מהצפי, לא עצרו את התקדמות הדולר.

בשעות הערב התפרסם ספר הבז' המתאר את הפעילות הכלכלית במחוזות הפדראליים השונים בארה"ב. עיקרי הדברים אשר התפרסמו ציינו מצד אחד כי חלה עלייה בייצור כמו גם בתעסוקה ברוב המחוזות, אולם חלק מהם תיארו את הצמיחה כ"מתונה". מצד שני ציינו כל המחוזות כמעט ירידה בבניית הנדל"ן כמו גם בהחלפת הידיים בפעילות מגזר זה. השוק לא אהב את פרסום הספר והדולר איבד מערכו. היום יתפרסמו הזמנות מוצרים ברי-קיימא ולאחריהן נתוני מכירת בתים חדשים, נתון זה צפוי למשוך תשומת לב בעקבות הירידה בשוק הנדל"ן.

בזירה המקומית, בעקבות הירידה בשערי המניות בבורסה של אחד העם ובמקביל להתפתחות החששות מעלויות השביתה הכללית על המשק, נחלש השקל וחזר להיסחר ברמות של תחילת השבוע, לפני העלאת הריבית המפתיעה ביום שני. נוסף על כך מהלך ההתחזקות של הדולר עולם, כמובן.