"ישראל היום" לביהמ"ש: "מעריב" מנסה למנוע תחרות הוגנת

טוען כי בקשת "מעריב" לצו מניעה נגדו נועדה לפגוע בשמו הטוב בעיני הציבור, להכפישו ולגרום לו נזק "כנדבך נוסף במלחמת הקיום" שלו

החינמון "ישראל היום" טוען כי הבקשה של עיתון "מעריב " למתן צו מניעה זמני נגדו אינה אלא צעד במלחמה של "מעריב", שכל מטרתה למנוע תחרות הוגנת בענף העיתונות היומית. לדבריו, מטרת "מעריב" לפגוע בשמו הטוב בעיני הציבור, להכפישו ולגרום לו נזק "כנדבך נוסף במלחמת הקיום".

השבוע הוציא בית המשפט המחוזי, לבקשת "מעריב", צו מניעה זמני האוסר על "ישראל היום" לעשות שימוש ברשימת המנויים של "מעריב" לצורך חלוקתו. אתמול (ג') הגיש "מעריב" למשטרה תלונה בגין התנהגותו של "ישראל היום", באמצעות חברת ההפצה שלו "דיירקט ליין", בה הוא טוען כי הן מורות למפיציהן לפרוץ לדלתות כניסה של בתים, בהם מחולקים עיתונים למנויי "מעריב", במטרה לחלק את "ישראל היום".

"ישראל היום" והמו"ל שלו, אשר בהרב, מבקש מבית המשפט להורות על ביטולו של צו המניעה הזמני שניתן במעמד צד אחד. בתגובה שהגישו לבקשת "מעריב" נאמר, כי אין בידי "ישראל היום" רשימות מנויים של "מעריב", ואין בדעתו לפעול כדי לקבלם. "ישראל היום" מציין גם כי לא מצויים בידו גם קודי כניסה או מפתחות לבתים שהגיעו לידיו באמצעות מחלקים של "מעריב".

העיתון מבהיר כי לא ביקש לפנות למפיצים ולמחלקים של "מעריב" בבקשה שימסרו לו את קודי הכניסה או את מפתחות הכניסה לבתים, בהם מתגוררים גם מנויים של "מעריב".

"ישראל היום" מדגיש כי לא פעל ואין בכוונתו לאפשר למישהו מטעמו לפעול באופן המנוגד לדין. לדבריו, "מעריב" בחר במודע להעלות את טענותיו רק ביום יציאתו לראשונה לאור, "תוך ליווי תקשורתי נרחב וכפלטפורמה מבוימת היטב לניגוחו של מתחרה ולגרום לו נזק בתחלת דרכו".

"ישראל היום" מציין כי במכתב ששלח בראשית השבוע למנכ"ל דיירקט ליין, גיא רזניק, הוא התבקש שהעיתון יחולק לבנייני מגורים רק בתיבות דואר ונדרש להורות לעובדיו להימנע מלקבל קודים, מפתחות או מידע כלשהו ממחלקי עיתונים אחרים.

"ישראל היום" מציין גם כי במהלך המו"מ בין "מעריב" לשלדון אדלסון, הבעלים של "ישראל היום", לרכישת "מעריב", לא העביר האחרון כל סוד מסחרי שלו לצוות המו"מ מטעם אדלסון. (בש"א 15816/07).