זירת המט"ח: השקל הוסיף להתחזק; האירו נחלש 0.4% בעקבות הודעת הבנק האירופי

[לאתר המט"ח][לטבלת שערים מצטלבים] שערו היציג נקבע על 5.863 שקלים * הדולר איבד 0.14% ל-4.272 שקלים * פינוטק: המטבע הישראלי אטרקטיבי

יום המסחר במט"ח התנהל בסימן המשך התחזקותו של השקל אל מול הדולר והאירו, בהמשך למגמה מאתמול. יש לציין כי התחזקות השקל למול הדולר התמתנה במהלך היום בעקבות הירידות בבורסה בת"א. הירידות בשוק המניות המקומי מגיעות בהתאם למגמה השלילית באירופה, וזאת על רקע המשך ההסתבכות של המשבר בשוק ה-SubPrime. בהתאם למגמה שנצפתה בשבועיים האחרונים בעת הטלטלה שעברו השווקים הבינלאומיים, הירידות באפיקים המנייתיים גוררות עימן בריחת המשקיעים לאפיקים בטוחים יותר, ובהם הדולר.

נציין כי הבנק המרכזי בגוש האירו הודיע היום כי בכוונתו להגביר את הנזילות בשווקים על ידי מתן הלוואות בריבית קבועה של 4%, וזאת למרות שהביקושים למזומים באירופה דוחפים מעלה את הריביות לרמה של 4.7% (כפי שהן מגולמות בשוק האג"ח). זאת, על מנת להתמודד עם המשבר בשוק האשראי. הודעת הבנק המרכזי הביאה להיחלשות האירו בעולם, וגם למול השקל.

הדולר נחלש 0.14% ושערו היציג נקבע ברמה של 4.272 שקלים והאירו היציג איבד 0.45% ל-5.8637 שקלים.

פינוטק: המטבע הישראלי אטרקטיבי

תיאבון המשקיעים לסיכון חזר ודחף את בורסות העולם לעליות חדות ובכללם אחד העם. צפירת ההרגעה אשר הגיעה מכיוונו של הפד לגבי מצבה של כלכלת ארה"ב החזירה את האופטימיות לשווקים ואת המוכנות ללקיחת סיכון בעבור אפשרות לתשואה גבוהה יותר.המטבע הישראלי שוב נראה אטרקטיבי והתחזק כנגד הדולר עד לרמה של 4.253 שקלים, כשפריצה של רמת התמיכה ב-4.245 ש' עשויה להוביל את הזוג אל עבר רמת ה- 4.21 ש'. המשך היחלשותו של הדולר בזירה הגלובלית יסייע לשקל במהלכו הנוכחי מטה.

איזי פורקס: קניות מאסיביות במטבעות המסוכנים

הדולר נחלש מול מרבית המטבעות העיקריים אמש. נראה כי דבריהם של חברי הפד ממשיכים להדהד באוזני הסוחרים. הסוחרים ראו כי השווקים העולמיים מתחילים להראות מספיק יציבות על מנת שייעשו קניות מאסיביות במטבעות הנחשבים למסוכנים יותר. כתוצאה מכך, הדולר אשר נחשב למקום מפלט, נמכר מול המטבעות החזקים ונקנה מול המטבעות בעלי הריבית הנמוכה כדוגמת הין היפני והפרנק השוויצרי. ארה"ב הצהירה כי תוכל להתמודד עם המשבר בשוק הדיור, וההודעה הנלווית להכרזת הריבית הביאה את הסוחרים לחשוב כי הבנק הפדרלי לא יקזז בזמן הקרוב מהריבית שעומדת על 5.25%. היום יפורסם נתון בתים חדשים ומספר דורשי העבודה ברמה השבועית.

בשוק המקומי, השקל המשיך להתחזק אתמול, כאשר התחזקות המטבע מגיעה על רקע המשך עליות בבורסה המקומית. שערו היציג של הצמד נקבע על 4.278 ש' כאשר בהמשך יום המסחר הדולר-שקל המשיך בהחלשותו עד לרמות של 4.255 ש', ירידה של 0.87%. בכך השקל הצליח לפרוץ את נקודת התמיכה שעמדה על 4.27 ש', דבר שאותת לסוחרים על המשך מגמת הירידה לצמד.