ברגע אחרון: קבוצת משקיעים חדשה מגבשת הצעה להפעיל את ביקור חולים

קבוצת המשקיעים מגבשת הצעה להפעיל את בית-החולים תוך מתן פיתרון לעובדים ולגמלאים

האם ארקדי גאידמק הולך להפסיד את העסקה לרכישת בית החולים ביקור חולים? קבוצת משקיעים מבקשת להביא בפני בית המשפט המחוזי בירושלים הצעה להפעלת בית החולים, מבלי לרכוש את הנכס הנדל"ני שבו הוא פועל. הקבוצה, שהצטרפה להצעת הרב גרשון לידר להמשך הפעלת ביקור חולים, ביקשה וקיבלה מביהמ"ש דחייה של יום בדיון שנקבע להיום (ג').

בבקשת הדחייה ציינו המבקשים, ביניהם חיים יהושע מניו יורק, דוד גליק וחבר הנהלת בורסת היהלומים, משה ברייש, כי הם אנשי עסקים בכירים ואמידים שהתגבשו בעידוד מרכז מוסדות "בעלזא" העולמי. הם הצטרפו להצעת הרב לידר להמשך הפעלת בית החולים לתקופה של 25 שנה לפחות. לקראת הכנת ההצעה נעשתה פנייה אל גורמים בעלי ניסיון ניהולי וכלכלי לצורך ליווי הקבוצה בהיבטים המקצועיים של ניהול בית החולים ולשם גיבוש הצעה מסודרת. קבוצת המשקיעים ציינה כי היא מגבשת הצעה להפעיל את בית החולים תוך מתן פתרון לעובדים ולגמלאים.

בא-כוח כונס הנכסים הרשמי, עו"ד יעקב שפיגלמן, וגאידמק, שמנהל מגעים לרכישת ביקור חולים, התנגדו לבקשות דחייה של הקבוצה. עו"ד שפיגלמן נימק זאת בין היתר בכך שקיימת חשיבות קריטית לקבלת החלטה על המשך דרכו של בית החולים. זאת בין השאר נוכח העובדה שביטוח האחריות המקצועי שלו אמור להסתיים ב-31 באוגוסט.

באחרונה שיפר גאידמק את הצעתו המקורית לצורך הרכישה. גאידמק הסכים, בין היתר, להוסיף 3 מיליון דולר לסכום הבסיסי, שעומד על 32 מיליון דולר. עוד הסכים לדרישות מסוימות של משרד הבריאות. בעקבות זאת הודיע עו"ד שפיגלמן על אודות שיפור ההצעה לבית המשפט וכתב, בין היתר, כי נוכח שיפורים אלה הודיע משרד האוצר שהוא תומך באישור הצעת גאידמק, וכי עמדת משרד המשפטים טרם ניתנה.

ואולם, לא ברור עדיין מהי עמדת המדינה, שכן בתגובה להודעת שפיגלמן כתבה הממונה על עניינים אזרחיים בפרקליטות המדינה, עו"ד יעל מימון, לביהמ"ש לפיה בא-כוח הכונס הרשמי מוסר לבית המשפט הצהרות בשם משרד האוצר מבלי שניתנה לו הרשאה למסור דברים אלו. עו"ד מימון הוסיפה, כי אין זה המקרה הראשון שבו הכנ"ר נוהג כך. (פש"ר 839/03).