עו"ד עמוס מימון תובע את יוסי מילשטיין בגין חוב; מאשימו בסחיטה באיומים ודיבה

מנכ"ל בית הנשיא לשעבר טוען כי יועצו הקרוב של ארקדי גאדימק לא השיב לו הלוואה בסך כ-210 אלף שקל * מילשטיין בתגובה: "לא אתייחס לטענות הזויות של אדם לא בריא"

עו"ד עמוס מימון, שהיה בעבר מנכ"ל בית הנשיא לתקופה קצרה, הגיש לבית משפט השלום בת"א תביעה בסך כ-210 אלף שקל נגד יוסי מילשטיין, יועצו ויד ימינו של המיליארדר ארקדי גאידמק. לדברי מימון, מדובר בהלוואה שמילשטיין לא השיב לו.

במקביל, מבקש מימון היתר לפיצול סעדים, כך שיוכל לתבוע בנפרד פיצוי ממילשטיין בגין "סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות, הוצאת לשון הרע ואף קשירת קשר לביצוע פשע, תוך שיבוש הליכי חקירה ומשפט ותוך בידוי ראיות".

מימון אף הגיש תלונה למשטרה נגד מילשטיין ונגד עו"ד דוד נרודצקי, היועץ המשפטי של מפלגת "צדק חברתי" של גאידמק ומי שהיה מתמחה במשרדו של מימון. מימון מאשים את השניים בכך ששילמו ללקוחת המשרד לשעבר כדי שתגיש נגדו תלונה שקרית על אונס, בגינה הוא נחקר (והתיק נסגר).

מימון טוען בתביעה שהוא ומילשטיין היו חברים טובים במשך שנים וכי הוא אף ייצג את מילשטיין בהליכים משפטיים שונים. לדבריו, מילשטיין נקלע לחובות כבדים לגופים שונים ואף נפתחו נגדו תיקים בהוצאה לפועל, בעקבותיהם הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ.

לטענתו, מילשטיין ביקש ממנו הלוואה לזמן קצוב, כאשר נזקק לצאת מהארץ באופן בהול בשל נסיבות אישיות. מימון הסכים להלוות למילשטיין את הסכום הנדרש לסגירת תיק ההוצל"פ ולביטול צו עיכוב היציאה. מימון טוען ששילם סכומים רבים מכיסו הפרטי ישירות לנושיו של מילשטיין.

לדבריו, הוא "הסכים לעשות כך אך ורק לאחר שסוכם מפורשות כי מילשטיין ישיב את הכספים תוך 30 יום מיום 6.10.05 (היום בו שילם מימון את חובות מילשטיין בתיק ההוצל"פ ובוטל צו עיכוב היציאה מהארץ)". מילשטיין אמר שיפרע את החוב מכספים שהוא אמור לקבל כתמורה לפרויקט עסקי שניהל ברוסיה.

מימון הגיש את התביעה בהליך של סדר דין מקוצר, כשהראיה בכתב שצירף היא המחאה בסך 208 אלף שקל ששילם לסגירת תיק ההוצל"פ.

מימון טוען, שהתביעה נוכחית היא רק בגין חלק מהסכומים שמילשטיין חייב לו, וכי הוא ממתין לקבלת אישורים על הלוואות נוספות שנתן לו ועל שכ"ט עו"ד שלא שילם לו, עבור ייצוגו בהליכים המשפטיים.

תלונות כזב

בבקשה לפיצול סעדים טוען מימון, שמילשטיין "שכר לכאורה חוקרים פרטיים שיבלשו אחרי מימון ובני משפחתו וכן כנגד גורמים אחרים הקשורים לו. בעזרתם או על-ידי אחרים, גרם מילשטיין לכאורה להוצאת מסמכים חסויים ממשרדו של מימון, נטל שלא כדין את רשימות הלקוחות, נטל שלא כדין מסמכים אישיים וכן מסמכים סודיים אחרים". בנוסף, טוען מימון, מילשטיין גרם לכאורה "להדחת עדים שיעידו ויגישו תלונות כזב נגדו, זאת תוך הבטחת טובות הנאה לרבות תשלום כספים".

הרקע לכך, כאמור, הוא התלונה במשטרה שהגיש מימון נגד מילשטיין ונגד עו"ד נרודצקי. בנובמבר 2005 פרצה שריפה במשרדו של מימון, בבניין הסוכנות שברחוב קפלן בת"א, כתוצאה מקצר חשמלי. מימון טוען שבידי המשטרה מידע הקושר את נרודצקי לשריפה, שפרצה כמחצית השעה לאחר שעזב נרודצקי את המשרד. "זאת, כנראה על-ידי גרימת קצר חשמלי שהצית שריפה, לכאורה בזדון, תוך גרימת נזקים קשים למשרד וסיכון חיי אדם בבניין הסוכנות כולו".

נרודצקי הגיש נגד מימון תביעה לבית הדין לעבודה, וצירף אליה "מסמכים משפטיים שונים שנגנבו מתיקי לקוחות וממסמכי הנהלת המשרד, לרבות תכתובות פנימיות עם צדדים שלישיים".

מימון טוען, שנרודצקי גנב את המסמכים, פרץ למחשבי המשרד והעתיק ממנו את רשימת הלקוחות וכל החומר שמצוי בו. לדבריו, נרודצקי "אף שינה נתונים במסמכים חשובים במיוחד" במחשב ואף נפגש עם לקוחות המשרד וניסה לשדלם לפעול נגד מימון.

טרם הוגש כתב הגנה. יוסי מילשטיין מסר בתגובה: "לא אתייחס לטענות הזויות של אדם לא בריא".

(ת.א. 50902/07).