ראש לשכת עוה"ד יוזם: עורכי דין יחויבו מידי שנה בהשתלמות מקצועית

יורי גיא-רון: "במקצוע כשלנו, המתפתח ומשתנה כל העת, יש ללמידה מתמדת חשיבות מרובה והכרחית" * היוזמה צפויה לעורר התנגדות

ראש לשכת עוה"ד, יורי גיא-רון, מתכנן להנהיג חובת השתלמות שנתית לעורכי דין. כך עולה ממכתב שצירף לחוברת תוכנית ההשתלמות לשנת 2007-2008, שמפיץ המכון להשתלמות עורכי דין בימים אלה. היוזמה צפויה לעורר התנגדות בקרב עורכי דין רבים.

גיא-רון כותב לציבור עורכי הדין, כי איכות המקצוע תלויה לא רק באישיות ובניסיון של העוסקים בו, אלא גם ביכולת לשמור תדיר על רמה מקצועית גבוהה. "במקצוע כשלנו, המתפתח ומשתנה כל העת, יש להשקעה בלמידה מתמדת חשיבות מרובה והכרחית", ציין.

לדבריו, הלשכה רואה לעצמה חובה לפעול להכשרה מתמדת של עוה"ד, ולשם כך הוקם המכון להשתלמות. "לו הדבר היה תלוי בי, החובה לדאוג להשתלמות מקצועית בלתי פוסקת ולפיקוח עליה, היתה מתווספת למטרות החובה של הארגון", כתב.

הוא הוסיף, שכחלק מתפיסה זו, "יש בכוונתי לפעול להנהגת השתלמות חובה במהלך כל שנת משפט, באופן ובהיקף שייקבעו בוועד המרכזי". בנוסף, הוא יפעל "לכינונה של תוכנית רשות לרכישת מומחיות תעודה בתחומי משפט שונים", שניתן יהיה להציגה כחלק משיווק המשרד ועורכי הדין.

אוקון ירצה

בתוכנית החדשה של המכון ניתן למצוא השתלמויות תעודה, בין היתר בנושאי הכשרת דירקטורים, דיני שלטון מקומי, מיסוי מקרקעין, והשתלמויות בנושאים שונים כגון אנגלית למשפטנים, חשבונאות (IFRS) למשפטנים, הדינים השרעיים, עריכת הסכמים, דיני איכות הסביבה, היי-טק, סוגיות בדיני עונשין, דיני ני"ע ושוק ההון, טקטיקות ואסטרטגיות בחקירה נגדית.

בין ההשתלמויות החדשות השנה - השתלמות ייחודית בנושא משפט וקולנוע, שבמרכזה סוגיות משפטיות שהופיעו בקולנוע, ושתכלול צפייה בסרטים כגון "עת להרוג" ו"משפט המושבעים". בין המרצים בה: השופט בדימוס בעז אוקון והבימאית נילי טל.

בשל הביקוש בתחום החברות ולנוכח המגמה הכללית להחמיר בחובות הזהירות של דירקטורים, המכון מציע לראשונה השתלמות בנושא הכשרת דירקטורים. בין המרצים יהיו פרופ' יוסי גרוס, המשנה ליועמ"ש דידי לחמן-מסר, השופטת ורדה אלשיך ואחרים.

לראשונה גם יוכשרו השנה כונסים ומפרקים, לאור הדרישה להתמקצעות בתחום וכן כדי לשמור על רמת העוסקים בו. לאור המהפכה בכללי החשבונאות (IFRS) תתקיים גם השתלמות בנושא זה, שתתייחס גם להיבטים משפטיים ומיסויים של הכללים.

עו"ד לחמן-מסר, שתעביר בין היתר השתלמות בנושא התיקון לחוק החברות בנוגע לחברות לתועלת הציבור, אמרה ל"גלובס" כי "חובה על כל העוסקים בתחומי המלכ"רים והמגזר השלישי ללמוד את התיקון והוראותיו".

לדבריה, ההשתלמות בנושא IFRS "היא השתלמות חובה לכל עו"ד שמייעץ לחברות או מלווה אותן כמזכיר חברה. מדובר בשפה חדשה לגמרי לדו"חות הכספיים של חברות וכל מי שעוסק בתחום חייב ללמוד אותה, כדי לא להיכשל ולהכשיל".