ניסיון אחרון: גבי אופיר דרש לעבור שימוע בפני שופט בדימוס ולא בפני מופז; מופז סירב לבקשה

אופיר, מנכ"ל רש"ת, טען כי שופט יהיה אובייקטיבי ונטול פניות * בין השופטים שהציע אופיר: מישאל חשין, דליה דורנר וורדי זילר

מנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, דורש משר התחבורה, שאול מופז, לעבור את שימוע ההדחה המתוכנן לו שלא בפני השר אלא בפני שופט בית המשפט העליון בדימוס. בין השמות שמעלה אופיר נמצאים השופטים מישאל חשין, דליה דורנר וורדי זילר. לטענת אופיר, שופט יהיה אובייקטיבי ונטול פניות, בעוד שמופז היה מעורב באופן אישי בניסיון להדיחו.

עוד טוען אופיר כי משרד התחבורה הוא בעל דין בבג"ץ, שאופיר הגיש כנגד הדחתו ובמיוחד יו"ר הרשות, עובדיה עלי, שהוא נדבך מרכזי בטענות אי האמון שלו ולכן לא יתכן שמי שעומד בראש המשרד ינהל נגדו את השימוע.

אופיר מדגיש במכתבו כי דרישתו באה לאחר שהיחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה הורתה לפתוח בחקירה נגד בכירי רשות שדות התעופה, בחשד לקבלת טובות הנאה ואי סדרים כספיים. אופיר עצמו היה זה שהגיש לפני כשבועיים תלונה למשטרה לאחר שורה של טענות, בין השאר, לחריגות שכר ברשות ומינויים שלא כדין.

חקירה ראשונית של התלונה ובחינת הראיות שנאספו באגף החקירות והמודיעין במשטרה, העלו חשדות נגד בכירים בנמל התעופה בן גוריון. בשל כך ולאור העניין הציבורי הרב סביב נושא המינויים של משרות ציבוריות ברש"ת, החליט ראש אגף החקירות, ניצב יוחנן דנינו, להטיל את חקירת הפרשה על היחידה הארצית לחקירות הונאה.

אופיר אמור לעמוד לשימוע בפני מופז מחר (ג') בשעות הבוקר. השימוע יתקיים לאחר שמועצת הרשות המליצה להדיח את אופיר בשבוע שעבר (ג') בטענה לחוסר אמון ויחסים עכורים בינו לבין שורה של מנהלים ברשות. אופיר טען מנגד שהדחתו באה על רקע התנגדותו לאפשר לעלי למנות מינויים פוליטיים ברשות.

ראשיתה של הפרשה לפני כשלושה שבועות, אז הודיעה מועצת הרשות שבכוונתה להזמין את אופיר לישיבת מועצה שנועדה להמליץ על הדחה. בעקבות פניה זו גייס אופיר את עו"ד אליעד שרגא. יחד ניסחו תביעות משפטיות כנגד שורה ארוכה של גורמים, בין השאר מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, נגדו הגיש תביעת דיבה, וכן שורה של בכירים ברשות, בהם מנהל נתב"ג, זאב שריג; היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד אריה שחם; ואחרים, נגדם הגיש תביעות אישיות.

במקביל, הגיש אופיר תלונה למבקר המדינה, בדרישה לקבל הגנה כמי שחושף שחיתויות. המבקר החליט שלא להיעתר לדרישה זו. תלונה הוגשה גם ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרה.

בשבוע שעבר התערב גם משרד האוצר במערכת יחסים עכורה זו בטענה, ששורה של בכירים ברשות ובהם היועץ המשפטי, אריה שחם, מקבלים שכר ושעות נוספות שלא כדין.

שר התחבורה, שאול מופז, אמר בתגובה כי הוא הנחה את כל הגורמים המעורבים לנהוג לפי החוק והדין לאורך כל ההליך, וכך יעשה גם הוא בשימוע שיערוך מחר (ג') לאופיר.