חגיגת השכר נמשכת: יוסי רוזן וישר בן-מרדכי קיבלו מבז"ן אופציות בשווי 3.75 מ' ש' כ"א

יקבלו כ-9 מיליון אופציות בנוסף לשכר חודשי הגבוה מ-70 אלף שקל * בנוסף ועדה פנימית הוסמכה לחלק 21 מיליון אופציות נוספות וליו"ר הקודם, מראני, אושר מענק מענק פרישה של 1.5 מיליון שקל ומשכורת חודשית עד פברואר 2008

מסתבר כי המנהלים בחברות הציבוריות לא יכולים להסתפק רק במשכורות שמנות ובתוכנית מענקים כשיעור מסך הרווחים ומקור תיגמול נוסף הטומן בחובו אפשרות לאתנן גבוה הוא מתן כתבי אופציות בהיקפים גבוהים המגלמים אפשרות לרווחים גבוהים. היום תורה של בזן לפרסם את תוכנית האופציות רחבת ההיקף ליו"ר החברה, יוסי רוזן ולמנכ"ל, ישר בן מרדכי.

יצויין כי מעבר לסכומי התגמול הגבוהים העצורים בתוך האופציות הן מהוות גם גורם המדדל את אחזקות שאר בעלי המניות בחברה זאת בשל האופציה לרכישת המניות לפי המחירים שנקבעו בתוכנית האופציות. מצד שני יש לומר כי תוכנית שכזו מהווה תמריץ למקבליה לפעול לעליית ערך המניה.

באשר להודעת בז"ן, דירקטוריון החברה אישר אתמול מתן סך של 9 מיליון כתבי אופציה ליו"ר ולמנכ"ל בחלוקה שווה בין השניים. השווי הנוכחי של האופציות לפי מודל בלאק אנד שולס (B&S) הוא 7.5 מיליון שקל - קרי 3.75 מיליון שקל עבור כל אחד מהשניים והן ניתנות למימוש ב-3 השנים הקרובות החל מעוד שנה ממועד החלוקה.

בנוסף אישר דירקטוריון החברה מתן של 21 מיליון כתבי אופציות ל"נושאי משרה ולעובדים אשר אינם נושאי משרה בחברה" - מתן אופציות אילו יהיה לפי החלטת ועדת התגמול של הדירקטוריון ועל-ידי הדירקטוריון וועדת הביקורת של החברה ב"כפוף לאישור תוכנית האופציות על ידי רשות המסים", נאמר בנוסף בהודעת החברה.

יצויין כי האופציות ניתנות כאמור כתוספת לתנאיט השכר להם זוכים הבכירים בחברה. ממוצע עלות העסקתו של מנכ"ל החברה, בששת החודשים הראשונים של 2007 , הינה כ-73 אלף שקל בחודש. היו"ר רוזן, שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים מקבל שכר חודשי של 75 אלף שקל, בנוסף לקבלת רכב, נהג והחזר הוצאות טלפון נייד. רוזן ראשי בנוסף לעסוק בעיסוקים נוספים שלא במסגרת כהונתו, לרבות תמורת שכר, ובלבד שיכהן לפחות השני שלישים של משרה.

זאת ועוד, יו"ר בז"ן הקודם, אוהד מראני, שפרש מתפקידו באמצע החודש שעבר יקבל מענק פרישה של 1.5 מיליון שקל ובנוסף יזכה במשכורת חודשית של 66 אלף שקל עד (וכולל) חודש פברואר 2008.