אלוני חץ השקיעה 365 מיליון שקל בחברת הנדל"ן האיטלקית פירלי נדל"ן

מחזיקה ב-3.7% מהון המניות של פירלי; מניית פירלי נסחרת בשפל של 3 שנים

ארץ המגף נכנסת לתיק ההשקעות של קבוצת אלוני חץ . חברת הנדל"ן המקומית הודיעה היום על השקעה של 365 מיליון שקל (64 מיליון אירו) במניות חברת ניהול הנכסים האיטלקית, פירלי נדל"ן. על-פי החוק האיטלקי משקיע הופך לבעל עניין (אשר חייב לדווח על אחזקותיו) במידה שהוא מחזיק 2% מהון המניות, וניתן להסיק שאלוני רכשה את עיקר הפורטפוליו במהלך הימים האחרונים. זאת, מאחר שנכון להיום היא מחזיקה ב-3.7% מהון המניות הכולל, ועד כה לא דיווחה על השקעות בחברה האיטלקית. אלוני חץ מימנה את הרכישה באמצעות מקורותיה העצמיים, כך שבעצם היא עושה שימוש במקורות האשראי שגייסה בשוק בשנה האחרונה, משמע במחירי הון נמוכים יותר מהמחירים הרווחים כיום.

הרכישה הפכה את אלוני חץ לבעלת המניות השנייה או השלישית בגודלה בפירלי נדל"ן, כשבעלת המניות הבכירה היא קבוצת פירלי, אחת מחברות האחזקות הגדולות ביותר ברחבי איטליה. מעבר לפירלי נדל"ן, לחברת האחזקות המקומית ישנן זרועות רבות נוספות החולשות על פני ענפים אחרים באיטליה ואף בעולם. עיקר פועלה של פירלי נדל"ן, המעסיקה נכון להיום כ-2,300 עובדים, הוא ניהול הנכסים המהווה כשני שלישים מהיקף הכנסותיה, ובתחום זה היא נחשבת לגדולה מסוגה בכל איטליה. בנוסף לפעילות זו עוסקת פירלי נדל"ן כמתווכת ויועצת ואף יזמית בתחום הנדל"ן. החלק הנותר של הכנסותיה נובע מפעילות הנדל"ן הטהורה, קרי בעלות על נכסים, כשסך פועלה של הקבוצה הופך אותה לחברת הנדל"ן השנייה בגודלה בכל המדינה, הנסחרת לפי שווי של 1.7 מיליארד אירו.

מנתוניה המסכמים של פירלי ל-2006 עולה, כי הונה העצמי מסתכם 700 מיליון אירו והיקף הנכסים המנוהלים על ידה מגיע ל-14.5 מיליארד אירו, כש-86% מהם ממוקמים בתוך איטליה ו-70% מסווגים כנדל"ן מסחרי. עוד עולה מנתוני 2006, כי ה-EBITDA היה 214 מיליון אירו, הרווח הנקי (על-פי ה-IFRS) הסתכם ב-160 מיליון אירו והדיבידנד שחולק במהלך השנה החולפת הסתכם 88 מיליון אירו.

למרות שאת מלאכת האיסוף של מניות פירלי נדל"ן החלה אלוני חץ כבר בתחילת השנה, הרי שכאמור את המסה המשמעותית היא רכשה בימים האחרונים כשהיא מנצלת את השפל במחיר המניה. ולראיה, שווי ההשקעה דומה לשווי השוק של המניות שנרכשו, למרות שמתחילת השנה חלה ירידה די דרסטית במחיר לאור משבר האשראי העולמי. נכון להיום נסחרת המניה לפי מחיר של 35 אירו, המשקף שפל של שלוש שנים, ובאלוני חץ ראו בכך עיתוי מצוין לעבות את הפורטפוליו לצורך השקעה לטווח ארוך בחברה האיטלקית, וסביר שאף ימשיכו באיסוף המניות.

זירת נדל"ן קשה

על אף שחברות הנדל"ן המקומיות מרבות להשקיע במערב אירופה, אין כמעט יזמים ישראלים שפועלים בשוק הנדל"ן האיטלקי. לא מדובר בתופעה יוצאת דופן המאפיינת דווקא את המשקיע הישראלי, מאחר שגם עמיתיו הזרים ממעטים להשקיע באיטליה שכן מדובר בשוק מקומי בעל שחקנים מקומיים עתירי הון. לדברי נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ ומבעלי השליטה בחברה, מדובר בשוק הבנוי על קשרים אישיים ופוליטיים, כשהשפה האיטלקית וחוסר השקיפות היחסית מהווים אף הם חסם כניסה. כמו כן מדובר בשוק יחסית יקר, גם בקנה מידה מערב אירופי (להוציא השוק האנגלי והצרפתי), אשר התשואה הממוצעת בו להערכת חץ עומדת על 6% בשנה.

"אנחנו בוחנים את השוק האיטלקי מזה תקופה ומצאנו אותו מעניין, בעל פוטנציאל ומתאים לפרופיל ההשקעות שלנו", אמר חץ. "בחרנו להשקיע דווקא בפירלי נדל"ן מכיוון שמצאנו חברה עם הנהלה איכותית ודינמית, אשר נחשבת לאחת ההנהלות המובילות באירופה. לפירלי נדל"ן יכולת ניהול נדל"ן בהיקפים משמעותיים, לרבות יכולות ייזום מוכחות, והיא הציגה גידול דו-ספרתי במרבית הפרמטרים בחמש השנים האחרונות. האחזקה בחברת פירלי נדל"ן עתידה לספק לאלוני חץ חשיפה להזדמנויות עסקיות מגוונות באיטליה בפרט ולשווקים נוספים באירופה המערבית. השקעתנו זו הינה השקעה לטווח הארוך שמהווה צעד נוסף בהעמקת אחיזתנו בשווקים נבחרים בעולם", סיכם חץ.