טומי לפיד לא מבין מה רוצים מאולמרט: "אם היה תוקע סכין בגב נתניהו, הייתי מציע לחקור; אבל הוא נחשד שקנה בית בזול, ועכשיו חושדים שקנה ביוקר"

שר המשפטים לשעבר על הסכסוך עם העיתונאי וחברו הטוב בעבר, דן מרגלית: "הוא חושב שחברותו עם אולמרט עומדת מעל החוק, הטינה לאולמרט מעבירה אותו על דעתו" * על העמדה לדין של אולמרט: "פקיד, גם אם הוא חשוב וטוב כמזוז, לא יכול לקבוע זאת"

הפרשיות הפליליות לכאורה שבהן מעורב רה"מ אולמרט, מפלגות חברות-עבר בין שר המשפטים לשעבר והעיתונאי טומי לפיד לבין העיתונאי דן מרגלית. לפיד התייחס הבוקר (ב') בתוכניתו של רזי ברקאי "מה בוער" בגלי צה"ל לחשדות נגד רה"מ: "זה לא רצח - כאילו מדובר בפשעים חמורים. אם הוא היה תוקע סכין בגב של נתניהו לא הייתי מציע לדחות חקירה. הוא היה חשוד שקנה בית בזול, סגרו את התיק, ועכשיו הוא חשוד בכך שקנה בית יותר מדי ביוקר".

עוד אמר לפיד: "הוא חשוד שהוא השפיע על מכרז בנק לאומי לטובת ידידיו, ואח"כ התברר שהם כלל לא השתתפו בו". הוא לא מעל החוק - הוא לא יברח. נגד שרון היו האשמות יותר חמורות. נניח ששרון היה עוזב ואז לא היה מכהן כרה"מ מפני שהיו נגדו חשדות ואי אפשר לעשות רוורס. אי אפשר לתת לפקיד, גם אם הוא חשוב וטוב כמו מני מזוז, לקבוע זאת".

"נניח שאולמרט היה מתפטר - זה פוטש מצד פקיד במדינה. זה לא קשור לכך שאני חבר שלו. הוא צריך לעסוק בבוש, ברייס, לעסוק במבצעים סודיים עם איראן. אני רוצה ראש ממשלה שפנוי לעסוק בענייני מדינה", אמר לפיד.

דן מרגלית אמר: "שר המשפטים לפיד ראוי ליורשו דניאל פרידמן. זרזיר ועורב בזה אחרי זה רוצים לטשטש שחיתות של מנהיגם. הדברים של טומי אינם מדוייקים - ד"ר ירון זליכה הוא לוחם שחיתות ראוי, וקבוצת רוכשים לא השתתפה במכרז לאחר שזליכה איים ואולמרט מחק יתרונות במכרז לטובת מקורביו".

עוד אמר מרגלית: "אני לא טוען שהוא איש מושחת. אני לא טוען זאת, אלא אומר שאלה טענות כבדות משקל. אולמרט, כמו נשיא ארה"ב, חייב להיחקר ואולמרט מושך זאת. טומי חושב שחברותו עם אולמרט עומדת מעל החוק. רה"מ חייב להיחקר במהלך כהונתו. אני אוהב את אולמרט ומתגעגע אליו. אני לא סולח לו על מה שקרה במהלך המלחמה."

לפיד: "מה הוא עושה לאנשים שהוא שונא, אם ככה הוא מתייחס לאנשים שהוא אוהב? אולמרט כבר שנה לא מדבר איתו. הטינה לאולמרט מעבירה אותו על דעתו".