בסיטי לא מודאגים: הקופקסון של טבע לא ייפגע מתוצאות המחקר של מרק KGaA

[לאתר המעו"ף] המחקר אמנם נכשל בהוכחה נחרצת של יעילות ה-Rebif על פני הקופקסון, אולם הראה נטייה קלה לטובת ה-Rebif

בבית ההשקעות סיטי (לשעבר סיטיגרופ) סוקרים היום (ד') את מניית טבע בעקבות מחקר שפירסמה חברת התרופות מרק KGaA הגרמנית אשר בדק באופן השוואתי את התרופה של מרק לטיפול בטרשת נפוצה, Rebif מול תרופת הבלוקבסטר קופקסון של טבע.

בדו"ח צוין כי "מספר ההישנויות של המחלה לא היה מספיק כי להוכיח יתרון מובהק של ה-Rebif על פני הקופקסון, וזאת על אף מגמה של נטייה קלה לטובת ה-Rebif".

על אף הנטייה הקלה של המחקר לטובת ה-Rebif, אם כי באופן בלתי רשמי, בסיטי מרגיעים כי לא נשקפת לקופקסון של טבע כל סכנה מתוצאות המחקר, היות שכבר הוכח בעבר שהקופקסון יעילה פחות מתרופות חלבוניות דוגמת ה-Rebif. בעיני האנליסטים, מעמדה של הקופקסון כתרופה שכוחה בטיפול במצבים שבהם נכשלו תרופות מבוססות חלבון, ככזו שפרופיל העמידות שלה גבוה ושבמחירה נמוך מעט ביחס למתחרה, לא עומד להיפגע.

השלב הרביעי של המחקר המדובר, שארך 96 שבועות, כלל כמעט 800 חולים, ותוצאותיו יוצגו בוועדה האירופאית לטיפול ולמחקר בטרשת נפוצה בפראג. מרק מחזיקה בבעלות על ה-Rebif לאחר שרכשה לאחרונה של יצרנית התרופות השוויצרית סרונו, ב-14 מיליארד דולר. מרק וסרונו קיוו לזכות בנתח השוק של הקופקסון לאחר שיוכיחו כי התרופה שלהן יעילה יותר ממנה.

לטבע פטנטים המגנים על התרופה עד שנת 2014 בארה"ב ועד שנת 2015 במדינות אחרות בעולם.