סיטי בנק יזרים 8 מיליון אירו ל-MCS של מילומור סחר שבכוונתה להנפיק את הבת הרומנית לפי שווי כפול

שוויה של רשת חנויות התקשורת על פי העסקה - 21 מיליון אירו לפני הכסף

פרדי רובינסון הבעלים של קבוצת מילומור ידע זמנים לא קלים בפעילותה של החברה הבת, מילומור סחר ברומניה. בתקופה האחרונה מסתמן כי הפעילות הרומנית של הקבוצה מתחילה להתיישר ולהניב מעט אופטימיות. היום היה זה תורה של החברה הבת MCS , המפעילה רשת של 49 חנויות תקשורת ברומניה - אחת משלוש זרועות הפעילות של מילומור סחר במדינה - לשפר את מצב רוחם של המשקיעים באמצעות הודעה על הסכם להכנסת סיטי בנק העולמי כשותף בפעילותה.

על פי הסיכום בין הצדדים ישקיע הבנק, באמצעות החברה הבת, OLD LANE סכום של 8 מיליון אירו ב-MCS לפי שווי של 21 מיליון אירו, כך שבמידה וייחתם המסמך המחייב הבנק יחזיק ב-28% מהון המניות הכולל. עוד סוכם כי מילומור סחר תמיר הלוואת בעלים בסך של שנתנה ל-MCS, באמצעות חברה בת אחרת, למניות, כך שבסוף תהליכי הזרמת המזומנים תחדל החברה מלהיות גירעונית (הון עצמי שלילי של 600 אלף אירו נכון לדוחות הרבעון השני של 2007). החתימה הסופית צפויה להתקיים בעוד חודשיים - בכפוף לבדיקות נאותות שיערכו - במהלכן התחייבו סיטי ומילומור על נון שופ. בעקבות שלל המהלכים עשויה מילומור סחר להכריז בסוף התהליך על רווח הון של 5 מיליון אירו.

בכוונת מילומור סחר להגדיל משמעותית את פעילותה של MCS והיעד הוא שעד תום השנה הנוכחית מספר חנויות הרשת יעמוד על 80 , הנ"ל ימותגו תחת השם SAY , ויינתנו בהן שירותי מכירה למוצרים רבים וכן יהוו פלטפורמה לפעילויות הנוספות של החברה בתחומי הלוויין - DTH והטלפונים הסלולאריים HAT . היעד לשנה הבאה הוא גבוה הרבה יותר שכן קברניטיה הציבו יעד של 200 חנויות, שימוקמו במרכזי קניות מרכזיים ברומניה עד לשנת 2008, זאת על פי מצגת לשוק ההון. על פי אותה מצגת מעריכה מילומור סחר כי היקף מכירותיה של MCS בתום השנה הנוכחית יעמדו על 8 מיליון אירו ואילו בתום השנה הבאה הן תקפוצנה לעבר יעד שאפתני של 60 מיליון אירו.

במידה והכול יפעל על פי התוכניות הרי שבשלב מסוים מתכננים השותפים החדשים להנפיק את MCS לפי שווי של 58 מיליון אירו (כפול משווי החברה לאחר הזרמת הכסף מצידו של סיטי בנק). בין הצדדים נקבע כי במידה ושווי החברה לצורך ההנפקה יהיה נמוך מ-58 מיליון אירו הרי שמילומור סחר תפצה את סיטי בנק בסכום, שיקבע על פי פורמולת התחשבנות, והיקפו המקסימלי עשוי להגיע לסכום השקעתו העכשווית של הבנק ב-MCS, קרי - 8 מיליון אירו. במקרה ההפוך - הנפקה לפי שווי גבוה מ-58 מיליון אירו - סיטי בנק תהיה זו שתפצה את שותפתה בסכום שעשוי להגיע ל-8 מיליון אירו.

נזכיר כי בתחילת החודש תדלקה מילומור סחר את משקיעיה בבשורה מעודדת אחרת. חברת הטלפונים הסלולאריים שלה ברומניה, HAT ואשר משווקת את מוצריה של חברת סמסונג, הודיעה כי היא עומדת ביעדיה השנתיים - מכירת 500 אלף מכשירים בסוף שנת 2007 ומחזור הכנסות של 50 מיליון אירו. שנה קודם לכן נאלצה מילומור סחר לפרסם אזהרת רווח חמורה בשל תוצאותיה הכספיות מפעילות זו וכן מפעילותה בתחום הלווין.