אופטיר - הזוכה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפ המבטיח של "גלובס" ל-2007-2008

גלובסTV מציגאופטיר מפתחת תוכנות ניהול ביצועים ועומסים * משלימות את העשירייה של "גלובס": 2. טראנספורמה * 3. סטורוויז * 4. אנזימוטק * 5. אוברון * 6. דיסקרטיקס * 7. דיפ בריז * 8. קופרגייט * 9. גיגה ספייסס * 10. רד בנד * לפרויקט 10 הסטארט-אפים הנבחרים

חברת אופטיר (OpTier), המפתחת תוכנות ניהול ביצועים ועומסים בארגונים, היא הזוכה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפ המבטיח של "גלובס" ל-2007-2008. כך הכריז היום (ה') חגי גולן, העורך הראשי של "גלובס", באירוע שנערך במסגרת כנס ה-Journey.

לפרויקט המיוחד - 10 הסטארט-אפים המבטיחים של 2007-2008

זו השנה השלישית שבה "גלובס" מקיים את התחרות. אשתקד נבחרה אקטימייז, שנמכרה באחרונה לנייס תמורת 280 מיליון דולר, ולפני שנתיים הזוכה היתה חברת מלאנוקס.

במקום השני בדירוג 2007-2008 נמצאת חברת טראנספארמה (Transpharma), שפיתחה מכשיר להעברת תרופות ביולוגיות דרך העור וכן פורמולציה של תרופות מותאמות למכשיר. למקום השלישי התברגה סטורוויז (Storwize), שפיתחה תוכנה לייעול אחסון. הרשימה המלאה של עשר חברות הסטארט-אפ המבטיחות וראיונות עם מנהליהן מתפרסמת הערב במגזין "בלוגס".

אופטיר הוקמה ב-2003 והיא נהנית מלוקסוס ששמור למעט מאוד חברות סטארט-אפ: הרבה קרנות רצו ורוצות להשקיע בה, והיא זו שבוחרת את משקיעיה בקפידה. "יכולנו לגייס כמעט כל סכום שהיינו מבקשים מכל קרן סיכון בישראל", אמר לא פעם בעבר ישראל מזין, ממייסדי החברה, שמשמש כיו"ר וכמנכ"ל שלה. אין מה לחשוד בו בשחצנות - מזין כבר עשה את זה פעם אחת כשהצמיח את ממקו לשווי של 550 מיליון דולר, לפיו היא נמכרה לפלטינום, ובהמשך, ב-1999, ל-CA - האקזיט הגדול ביותר באותם ימים.

לפי הערכות, אופטיר גייסה עד כה כ-53 מיליון דולר מהקרנות כרמל ופיטנגו ומהקרן האמריקנית Lightspeed. בסבב הגיוס הרביעי, ביוני האחרון, הצטרפה ג'מיני, וחודש מאוחר יותר השקיעה באופטיר ענקית ציוד התקשורת סיסקו סכום של 3-5 מיליון דולר- לא כמשקיעה פיננסית אלא כשותפה אסטרטגית.

ההשקעה של סיסקו יכולה להתברר לימים כהכנה לרכישה אפשרית. "לא דיברנו על זה ואנחנו לא בכיוון הזה", אומר מזין. "המטרה שלנו היא לבנות חברה עצמאית שרצה לבדה. בעתיד? כל דבר יכול להיות, לא רק עם סיסקו. אבל זו לא המטרה שלנו".

מזין רואה בבירור אקזיט מסוג אחר בהמשך הדרך - הנפקה בנאסד"ק. "הנפקה היא עדיין דבר רחוק, זה לא יקרה בשנה או בשנה וחצי הקרובות. לא לפני 2009, זה בטוח. אבל אנחנו רואים את זה כחלק מתהליך הגידול שלנו. בינתיים המטרה היא לבנות חברה בריאה".

לפרויקט המיוחד - 10 הסטארט-אפים המבטיחים של 2007-2008