מורגן סטנלי: הדולר יירד ל-3.9 שקלים ושם יתייצב; בנק ישראל יותיר את הריבית ברמה של 4%

האנליסט סרחאן סביק: "חולשת הדולר היא בעצם המפתח (להחלטת הריבית), למרות שהאינפלציה הפנימית קוראת למדיניות מוניטרית זהירה יותר" * הדולר מתחת ל-4 השקלים * הפועלים מזהיר מפני התנפצות הבועה הסינית * לאומי: העליות יימשכו בטווח הקצר

האנליסט סרחאן סביק, המסקר את המשק הישראלי מטעם בית ההשקעות מורגן סטנלי, מתייחס היום להחלטת הריבית הקרובה בישראל ואומר כי גם הוא צופה שהריבית תיוותר ללא שינוי על 4%, בהתאם לקונצנזוס התחזיות במשק.

"חולשת הדולר היא בעצם המפתח, למרות שהאינפלציה הפנימית קוראת למדיניות מוניטרית זהירה יותר", מציין סביק. נציין כי הכלכלן חוזר זה מכבר על הטענה כי עליות מחירי המוצרים אשר אינם חשופים לדולר מגבירים את האינפלציה במשק, ואם מנטרלים את השפעת הדולר על מדד המחירים לצרכן, הרי שהאינפלציה חורגת מהטווח העליון של יעד האינפלציה של בנק ישראל, קרי עוברת את רמת ה-3%.

רק לפני שבוע תקף סביק את בנק ישראל כשאמר שהמדיניות המוניטרית לא מתואמת עם מצב הכלכלה", והזהיר כי "הצמיחה הגבוהה בישראל תביא להתפרצות אינפלציה, וזו תדולק בין היתר על ידי העלייה החדה במחיר הנפט, העלייה במחירי המזון, "שלא מראה סימני רגיעה", לטענת סביק, וכמו כן העלייה באינפלציה ברחבי העולם אשר לא תפסח על המשק הישראלי.

סביק מבקר היום גם את קריאתו של הכלכלן דיק ברנר, אשר קורא להפחתת הריבית בישראל ב-0.25% בטענה שההאטה הכלכלית הצפויה בארה"ב תפגע בייצוא הישראלי, אשר 40% ממנו הולך לארה"ב, מה שיביא להאטה גם בישראל ויוביל לפיחות בשקל.

"אין זו דעתנו", מבהירים במורגן סטנלי, "שכן השקל צפוי להמשיך להתחזק מול הדולר, אשר יתייצב סביב 3.9 שקלים שכן רמה זו מהווה תמחור הוגן לשקל".