התלונות על הטרדה מינית נגד השחקן זאב רווח נגנזו מחוסר ראיות

הפרקליטות הגיעה למסקנה כי לא ניתן יהיה להוכיח ברמה הנדרשת בפלילים את יסודות העבירה

פרקליטות מחוז ת"א החליטה לגנוז את תיק החקירה נגד השחקן והבדרן זאב רווח, שנחשד בהטרדה מינית של שתי שחקניות, וזאת מחוסר ראיות מספיקות. פרקליטת המחוז, רות דוד, הודיעה היום על כך לפרקליטיו של רווח, עוה"ד פרופ' דוד ליבאי וגיל עשת.

החקירה נגד רווח נפתחה ביולי 2006, בעקבות תלונות של שתי שחקניות, שטענו שרווח ביצע בהן לכאורה מעשים מיניים, חלקם במהלך ההצגה וחלקם מחוץ לבמה. לאחר בחינת הראיות שהצטברו בחקירת המשטרה ובתום שימוע שנערך לרווח, הגיעה הפרקליטות למסקנה שלא ניתן יהיה להוכיח ברמה הנדרשת בפלילים ("מעבר לספק סביר") את יסודות העבירה. כלומר, שהמעשים בוצעו ע"י רווח לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיני.

במשרד המשפטים אמרו היום, כי הפרקליטות קיימה פגישה עם כל אחת מהמתלוננות ועדכנה אותן בדבר ההחלטה שהתקבלה.

התלונה הראשונה התייחסה למקרה שאירע לכאורה ב-2005, ע"י שחקנית ששיחקה עם רווח במופע "בנים גידלתי ורוממתי", שרווח גם ביים. לטענתה, במהלך החזרות ואפילו בהצגה עצמה, רווח שינה את הטקסט ושזר בו ביטויים שיש בהם הטרדה מינית, במטרה להביא אותה לגעת במקומות אינטימיים בגופו, וכדי שהוא יוכל לגעת במקומות אינטימיים בגופה.

השחקנית טוענת, כי היא נאלצה לבצע בפועל את אלתורי הטקסט של רווח, משום שהדבר נעשה במהלך ההצגה, על הבמה ולעיני הקהל, שלא ידע כמובן שאין מדובר בתסריט המקורי. לטענתה, מאז המקרה היא מתקשה להופיע ואף פוטרה מהפקה גדולה, משום שלא הצליחה לבצע את תפקידה עקב המשבר האישי שעברה.

גם המתלוננת השנייה העלתה טענות דומות, לפיהן רווח אלתר לכאורה שורות בטקסט, כאמתלה שתביא לכך שהוא ייגע באיבר מינה והיא תיגע באיברו. המתלוננת השנייה היתה מחליפתה של הראשונה בהצגה.

בפרקליטות גיבשו טיוטת אישום נגד הבדרן, אולם כאמור נסוגו מההחלטה בעקבות השימוע. סנגוריו של רווח טענו בשימוע, כי התלונה משוללת יסוד ונסתרת בשורה ארוכה של עדויות ובכללן עדויות שחקנים וצוות הבמה. עוד אמרו, כי התלונה מגמתית על פניה והוגשה למשטרה לאחר שהשחקנית פוטרה מעבודתה, ונאמר לה שתוגש נגדה תביעה על הפרת הסכם.