חולדאי מריח בחירות

חבל שרון חולדאי לא חושב על דרכים יצירתיות להוסיף דירות בעיר

מה גרם לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לצאת בהכרזה חגיגית על כוונת העירייה לתמוך בפרויקטים להשכרה? ללב מתגנב החשד שבאפו של חולדאי עולה כבר ריח הבחירות ובעיקר מחאת התושבים על מחירי השכירות ההולכים ומאמירים. זהו אולי גם ניסיון מאוחר ולא מוצלח במיוחד, לטשטש קצת הרושם הקשה שעשו דבריו בראיון ל"גלובס", לפיו אין רע בכך שהאלפיון העליון מתקבץ דוחק את רגלי כל שאר התושבים. מדוע יש לחשוד בחולדאי שמדובר כאן בלא יותר מאשר בספין? כי אי אפשר לחשוד שהוא אינו יודע את מה שיודעים כל יזמי הנדל"ן, שבמחירי הקרקע בעיר, אין כדאיות בבניית דירות להשכרה.

לפני שהכריז את ההכרזה הזו מוטב היה לחולדאי, לו היה קורא את דברי הביקורת שהוטחו בשר השיכון לשעבר, מאיר שיטרית, שיזם את הצעת החוק לבנייה להשכרה. גם אז אמרו יזמים כי מוטב לו המדינה היתה מוצאת דרכים יצירתיות יותר לדאוג למגורים לאזרחיה, מאשר לאמץ שוב את אותם פטנטים שלא צלחו בעבר.

גם אם המינהל יחליט ללכת לדיור להשכרה ולא רק בפרויקט אחד בקריה, גם הוא יגלה, שמלאי הקרקעות בת"א קטן, וספק אם יהיה יזם שישלם את מחיר הקרקע ויבנה עליה דירות להשכרה.

חבל שחולדאי לא חושב על דרכים יצירתיות יותר מאשר אימוץ פתרונות שאולי יפים על הנייר, אך לא יביאו לתוספת דירות בעיר. כך למשל, הוא יכול לעודד בניה למגורים באזורי התעשייה המוזנחים שלו. למשל לעודד שיפוץ בניינים ישנים לאורך רחוב המסגר המתפורר. תוכניות כאלה ניתנות לאישור באמצעות הוועדה המקומי ללא צורך בחקיקה או באישור המינהל ובלי ליפול לבור של פינוי בינוי. אך כשריח הבחירות באוויר, ספינים נחשבים משום מה לסחורה בטוחה יותר.