איסתא רכשה 33% מחברה גרמנית שבבעלותה שבעה בתי מלון בגרמניה תמורת כ-5 מיליון יורו

לדברי יו"ר מועצת המנהלים של איסתא, עו"ד שמעון סיבוני, לראשונה תהיה איסתא בעלת מניות מהותית בחברת ניהול בתי מלון ותיהנה מרווחי מרכיב הניהול

איסתא מצטרפת לטרנד של רכישת מלונות באירופה. היום (ה') הודיעה החברה על רכישת 33% מחברת אחזקות גרמנית, שבבעלותה שבעה בתי מלון בגרמניה, שבהם כ-700 חדרים ברמה של שלושה וארבעה כוכבים. העיסקה, בהיקף של כ-5 מיליון יורו, כוללת חמישה מלונות בלבד. מתוך סכום זה תעמיד איסתא הלוואת בעלים בסכום של כחמישה מיליון אירו לחברת האחזקות. איסתא גם הודיעה שהיא צופה רווח תפעולי ממוצע של 9% מבתי מלון אלה כבר ב-2007.

שני בתי מלון ממוקמים בפרבר סמוך לשטוטגרט, מלון נוסף נמצא בעיר ווסל מצפון לדיסלדורף ומלון נוסף בווימר. החברה הגרמנית מתכננת לרכוש מלון נוסף בדיסלדורף במהלך נובמבר 2007. במקביל, תעביר איסתא לחברת האחזקות המשותפת את מלוא אחזקותיה במלון בבודפשט אותו רכשה ב-2006, בתמורה לפרמיה מסוימת. כחלק מהעסקה תקבל איסתא גם שליש מהזכויות בחברת הניהול המנהלת בתי מלון אלה.
לאחרונה בעצה איסתא שלוש עסקאות בתחום המלונאות. בין השאר, רכשה קרקע לבניית מלון עסקים בהרצליה פיתוח ורכשה את המלון בבודפשט, שיועבר לניהול חברת האחזקות המשותפת. לאחרונה הודיעה החברה שהיא מתכוונת לבנות מעונות לסטודנטים במכללת נתניה בשיטת BOT.

לדברי יו"ר מועצת המנהלים של איסתא, עו"ד שמעון סיבוני, לראשונה תהיה איסתא בעלת מניות מהותית בחברת ניהול בתי מלון ותיהנה מרווחי מרכיב הניהול. עוד אמר, שבעסקה זו תהיה לאיסתא מסה קריטית של מלונות, תוך השקעת הון עצמי נמוך וכי איסתא שואפת לכך שמרכיב הכנסות החברה מתחום המלונאות יהפוך להיות בשנים הקרובות למרכזי. עוד אמר סיבוני, שהתשואות בעסקה הנוכחית עשויות להיות גבוהות, זאת לצד השבחה עתידית בערך הנכסים.

יצוין, שיותר ויותר חברות ישראליות נוטות לאחרונה להשקיע בתחום המלונאות באירופה. רשת פתאל הודיעה שבכוונתה להיות בעלים של כ-50 בתי מלון באירופה כבר במהלך 2008 ובעלים של 80 מלונות ב-2009. גם אפריקה ישראל מרחיבה את עסקי המלונאות שלה במזרח אירופה ובמערבה. הסיבה לכך הן תשואות גבוהות שמשיגים המלונות, על רקע הפריחה התירותית של היבשת.