חברת הפרסום המקוון אורידיאן נרכשה בכ-15 מיליון דולר בידי Ybrant ההודית

אורידיאן הישראלית מספקת פתרונות לפרסום און-ליין * החברה ההודית אמורה לצאת להנפקה בשוק ההודי בשנה הבאה

אקזיט נוסף לחברת היי-טק ישראלית: חברת הפרסום המקוון אורידיאן, המספקת פתרונות לפרסום און-ליין עבור מפרסמים, הודיעה היום (ג') כי היא נרכשה על-ידי החברה ההודית Ybrant, החברה-האם של כמה חברות לשיווק דיגיטלי, תמורת סכום העולה על 15 מיליון דולר. העסקה קיבלה את אישור הדירקטוריון והיא צפויה לקבל גם את אישור בעלי המניות של החברה.

קובי ניזרי, מנכ"ל אורידיאן, אמר: "אנחנו מצפים להתחלת שיתוף הפעולה עם המשפחה העסקית המורחבת של Ybrant, שתצייד אותנו בשלל כלים לפרסום באינטרנט, על מנת לספק ללקוחות שלנו את מכלול השירותים לפרסום דיגיטלי. אנו נרגשים להיות חלק משלב הצמיחה בשוק הזה ביחד עם Ybrant". לדבריו, לאחר המכירה של אורידיאן, החברה הישראלית תנהל את הפעילות הבינלאומית של Ybrant שמתנהלת מחוץ לארה"ב.

יו"ר Ybrant, סורש רדי, אמר ל"גלובס": "שוק הפרסום הדיגיטלי צומח במהירות אדירה, והרבה מאוד דברים מעניינים וחדשים קורים בתחום הזה. זוהי הסיבה המרכזית שהובילה אותנו לעסקת הרכישה הנוכחית. אנחנו, כחברה, זיהינו את אורידיאן כזיווג המושלם עבורנו, והיא בדיוק המרכיב הנכון שחיפשנו. התרומה שאורידיאן מספקת עבורנו מתמקדת בשני תחומים: ראשית, ל-Ybrant לא היתה נוכחות בשווקים באירופה, ואורידיאן סיפקה לנו גישה קלה לשווקים אחרים שמאפשרת לנו להתרחב ולנצל את הגידול המהיר בשוק, ועל-ידי כך להחדיר לשווקים נוספים את השירותים השונים שאנו מציעים. שנית, אורידיאן הוכיחה כי היא מוצלחת מאוד בחדירה לשווקים החדשים במהירות וללא מאמץ, וזה מצא חן בעינינו מאוד".

כשנשאל סורש מדוע בחרה החברה ההודית לרכוש דווקא את אורידיאן, לאור פריחת חברות הפרסום הדיגיטלי בעולם, ענה סורש: "המטרה העיקרית שעמדה לנגד עיננו היא לזהות מיהן החברות המובילות בתחום, הקיימות בעולם, ואורידיאן ענתה בדיוק על ההגדרה הזו: היא פשוט היתה מושלמת עבור מטרות ההתרחבות שלנו". סורש הוסיף כי המשא ומתן התנהל במשך כמה חודשים, אך אמר כי כעת מוקדם מדי לדבר על סכום העסקה.

חברת אורידיאן הוקמה ב-1998 על-ידי מאיר זהר, והחלה את דרכה בתחום התוכנות לשיווק קבצים, כדוגמת קאזה, תחת השם CYDOOR. לאחר שנתקלה בקשיים לפעול בתחום, בשל בעיות רגולטוריות בשוק האמריקני, שינתה אורידיאן את תחום פעילותה העסקי והחלה לפעול בשוק הפרסום המקוון, כמתווכת בין אתרי אינטרנט לבין מפרסמים. בחברה עובדים כיום כ-60 איש, ויש לה משרדים בדרום אמריקה, צפון אמריקה, גרמניה ובריטניה, וכן נציגויות באוסטרליה, סקנדינביה, יוון וצרפת.

היקף ההכנסות של אורידיאן בשווקים בחו"ל, לא כולל השוק האמריקני (שאת הפעילות בו מכרה החברה בשנה שעברה), גדל בשלוש השנים האחרונות: ב-2005 דיווחה החברה על הכנסות של 10 מיליון דולר, ב-2006 היקף ההכנסות נאמד ב-16 עד 17 מיליון דולר, וב-2007 צפויה החברה לדווח על הכנסות העולות על 20 מיליון דולר. לדברי ניזרי, החברה היא רווחית.

ניזרי אמר ל"גלובס" ש"אנחנו לא מאוד פעילים בשוק הישראלי. בזמן האחרון גייסנו צוות קטן שצפוי להרחיב את הנוכחות שלנו בשוק הישראלי, במטרה לייבא לארץ אתרים זרים גדולים, אולם אין בכוונתנו להתחרות באתרים ישראליים. המודל העסקי שלנו מתבסס על הגולשים הזרים, שנכנסים לאתרים הבינלאומיים, במטרה להציג בפניהם פרסומות בשפות האם שלהם". לדבריו, מדובר בפלח שוק לא מבוטל: "בין 10% ל-15% מהיוזרים הגולשים באתרים הבינלאומיים אינם אזרחי ארה"ב, ולהם אנו מציעים פתרונות פרסומיים המכוונים אליהם. אנו מצפים לשלב פרסומות גם בעברית באתרים זרים גדולים".

לדברי סורש, היקף הפרסום באינטרנט נאמד בעולם ב-35 עד 40 מיליארד דולר. החברה ההודית מתכננת לצאת להנפקה בשוק ההודי בשנה הבאה.