הכשרת הישוב מכרה מניות בשווי של 21 מיליון שקל על מנת להיכנס למדד ת"א 100

נסחרת היום במדד היתר 50 * מצטרפת לדלק נדל"ן, כלל פיננסים, שטראוס ופז שביצעו מהלך דומה

רשימת החברות המפיצות מניות במטרה להישאר במדדים המובילים בבורסה הולכת ומתארכת. היום הצטרפה לרשימה זו הכשרת הישוב, שמכרה 600 אלף מניות במחיר של 36 שקל למניה בממוצע, הקרוב למחיר השוק של המניה. בסך-הכול מכרה הכשרת הישוב מניות בשווי של 21 מיליון שקל, המהוות כ-2% ממניות החברה.

בנוסף למניות שנמכרו העניקה החברה לרוכשים אופציה לרכישת 200 אלף מניות נוספות, כמחצית מהן במחיר מימוש של 40 שקל למניה והיתר במחיר של 42 שקל למניה.

הכשרת הישוב, שבבעלות משפחת נמרודי, מחזיקה בפעילות נדל"ן, בעיתון מעריב ובחברת אופטימה. על רקע שינוי כללי שערוך נכסי הנדל"ן, צפוי ההון העצמי של החברה לגדול משמעותית. כמו כן, לחברה אחזקות בחברת הנדל"ן סקייליין, שצפויה להנפיק בקרוב בבורסת לונדון ולהביא להצפת ערך בהכשרת הישוב.

על רקע שני האירועים הללו טיפסה מניית הכשרת הישוב ב-45% מתחילת השנה והגיעה לשווי של 977 מיליון שקל. החברה נמצאת היום במדד היתר 50, והיא אמורה להיכנס למדד ת"א 100 בעדכון המדדים הקרוב שיחול בסוף השנה.

התנאי החדש שהבורסה הציבה להיכללות במדדים השונים הוא שלפחות 25% ממניות החברה יוחזקו בידי הציבור. בהכשרת הישוב ביצעו את מהלך הפצת המניות כדי לעמוד בדרישת הסף להיכללות במדד ת"א 100. נזכיר, כי חברות רבות כבר ביצעו מהלך דומה על-מנת שלא להיגרע מהמדדים, ביניהן: דלק נדל"ן, כלל פיננסים, שטראוס ופז.