עיתונאי "הארץ" יוסי מלמן: תביעת גאידמק נגדי - אלימות משפטית בכוח הממון

הגיב לתביעה בסך 30 מיליון שקל שהגיש נגדו גאידמק, בה טען כי מלמן "רודף" אותו כיוון שסירב להעסיקו * מלמן: פעילותי כעיתונאי - לגיטימית

עיתונאי "הארץ" יוסי מלמן טוען כי התביעה בסך 30 מיליון שקל, שהגיש נגדו ארקדי גאידמק נועדה לשתק ולהשתיקו והיא בגדר "אלימות משפטית" המבוצעת בכוח הממון. לדבריו, גאידמק "סימן" אותו בשל פעילותו הלגיטימית כעיתונאי.

גאידמק טען בתביעתו כי מלמן שם לו ליעד לרדוף אותו, להשמיצו ולהרע לו באמצעות פרסום כתבות מגמתיות ושקריות, בהן ייחס לו, בין השאר, מעורבות במתן שוחד לצורך קידום עסקאות נשק ועבירות מס. זאת, לטענתו, בשל סירובו להיענות לבקשותיו של מלמן להעסיקו באחד מכלי התקשורת שבבעלותו או בשליטתו ולתרום כספים לגורמים המקורבים לו.

מלמן טוען בכתב הגנתו כי "טרם ידענו התקפה מסוכנת כל כך לחופש הביטוי וחופש העיתונות בישראל, התקפה מטעמו של בעל ממון, בעל עבר פלילי, שנמלט לישראל מאימת הדין בצרפת ושרשימת ההאשמות חמורה עד מאוד תלויה נגדו בצרפת".

לדברי מלמן, באמצעות עוה"ד מיבי מוזר, טמיר גליק ורינת מודיאני, הסכום האסטרונומי וחסר השחר של התביעה מעיד על "גישה כוחנית של גאידמק המבקש לעצמו מחד מעמד של איש ציבור, ומאידך הוא סבור כי עושרו הרב מקנה לו אפשרות לסתום פיות ולמנוע סקירה עיתונאית וביקורת ציבורית עליו".

עוד טוען מלמן, כי הגשת התביעה היא שלב נוסף במסע רדיפה של גאידמק נגדו שהחל לפני חודשים רבים, לאחר שהוא סירב להצעות עבודה מטעמו ולא נענה לדרישות מטעמו למנוע פרסומים אודותיו. לדבריו, מסע הרדיפה כלל איומים, לפיהם גאידמק יגרום לו נזקים קשים, יפגע לו בקריירה ויגרום לפיטוריו ממקום עבודתו ומכל מקום עבודה אחר.

לדברי מלמן, גאידמק לא בוחל בשום אמצעי במטרה לפגוע בו, והדברים באים לידי ביטוי גם בהגשת התביעה ובתלונות חסרות ממש שהגיש נגדו למועצת העיתונות ולמשטרה. "כתב התביעה הוא בגדר גימיק תקשורתי וביטוי לרצון לתפוס כותרות, ולא בגדר כתב תביעה אמיתי המפרט עובדות", טוען מלמן. (ת.א. 2364/07).