בקשה לייצוגית ב-84 מיליון שקל נגד הרכבת: לא העניקה הנחה מובטחת לרוכשי כרטיסים במכונות אוטמטיות

לדברי התובע, הרכבת התחייבה לתת הנחה של 50% ממחיר הנסיעה לכל לקוחותיה בקו ת"א-נתניה, אך בפועל ההנחה ניתנת רק בקופות הרכבת * רכבת ישראל: "נדרוש התנצלות על טענות השווא"

לבית המשפט מחוזי בת"א הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של כ-84 מיליון שקל נגד רכבת ישראל, בטענה כי לא העניקה הנחה שהובטחה לרוכשי כרטיסים באמצעות המכונות האוטומטיות (TVM).

לדברי התובע, גל ברומר, הרכבת התחייבה לתת הנחה בגובה של 50% ממחיר הנסיעה לכל לקוחותיה בקו ת"א-נתניה בין השעות 9:00-15:00. ואולם, לטענתו, בפועל ההנחה ניתנת רק בקופות הרכבת, ואילו רוכשי הכרטיסים באמצעות המכונות האוטומטיות אינם נהנים מההנחה המובטחת.

התובע מציין, באמצעות עו"ד יוחי גבע, כי מבדיקה שערך עולה כי בכל התחנות בקו ת"א-נתניה, לא ניתנת ההנחה לרוכשי הכרטיסים מהמכונות. לדבריו, מדובר ב"מקרה בוטה וחמור של הטעיה צרכנית".

התובע מעריך את הנזק הממוצע לנוסע ב-4.65 שקל. להערכתו, לפחות 50% מכלל נוסעי הרכבת נוסעים בקווי הנסיעה הרלוונטיים לתביעה וכ-60% מאלה רוכשים את כרטיסיהם באמצעות המכונות האוטומטיות. סכום הנזק הממוצע בגין התקופה של שנתיים (2006-2007) נאמד בכ-84 מיליון שקל. טרם התקבלה תגובת הרכבת.

רכבת ישראל מסרה בתגובה: "מדובר בניסיון עקר, חלמאי וחסר בסיס של תובע להתעשר שלא כדין על חשבון הקופה הציבורית, תוך ניצול ציני של מכשיר התובענה הייצוגית. רכבת ישראל טרם קיבלה לידיה את התביעה, אך מעריכה כי בית המשפט ידחה את הבקשה על הסף. בכוונת רכבת ישראל לדרוש התנצלות על טענות השווא. בניגוד גמור לטענת התובע, וכפי שיכול כל נוסע להתרשם, רכבת ישראל מעניקה הנחה בקו נתניה-תל אביב - הן באמצעות רכישת כרטיס בקופה והן באמצעות רכישת כרטיס במכונות האוטומטית בכל תחנות תל-אביב ונתניה. יצויין כי כמחצית מרכישת הכרטיסים בקו בשעות השפל נעשית דרך המכונות האוטומטיות".