אי.בי.אי על 2008: הצמיחה תתמתן; הריבית תועלה ל-4.75%-5%; הדולר יתאושש בחצי השני של השנה

רמת האינפלציה הצפויה: 2.4% * בין המניות המומלצות: בז"ן; גזית גלוב; הוט; החברה לישראל; וטבע * באי.בי.אי צופים האטה בקצב הגידול בצריכה הפרטית - באשר לצריכה הציבורית, הם צופים קיטון לאור התפוגגות השפעות מלחמת לבנון ה-2 על ההוצאה הציבורית

המחלקה הכלכלית של אי.בי.אי מפרסמת היום (ב') את תחזיותיה לשנת 2008 וצופה כי קצב הצמיחה במשק הישראלי יחלש בשנה הקרובה אך ישאר חסון וינוע בטווח שבין 4%-4.5%.

בהתייחסם לשוק המניות המקומי ממליצים באי.בי.אי להמשיך בבחירה סלקטיבית של מניות, ביניהן ממליצים על מניית בז"ן, מניית גזית גלוב , מניית הוט החברה לישראל ,מניית טבע , מניית כלכלית ,בנק לאומי , נטוויז'ן , פרטנר וקבוצת דלק . באופן כללי הם מסמנים מספר סקטורים בהם נמצא ערך חבוי, בהם: סקטור האנרגיה, התקשורת, נדל"ן יזמי/ נדל"ן ישראלי וגם סקטור הבנקאות.

באופן כללי על המגמות המאקרו כלכליות במשק אומרים באי.בי.אי כי מנוע הצמיחה השנים האחרונות, הצריכה הפרטית, צפוייה להאט את קצב צמיחתה, לאחר שבשנה האחרונה נרשם גידול חריג בצריכה של מוצרים בני קיימא בכלל ומכוניות בפרט. בנוסף יש לאי.בי.אי תחזית חיובית באשר לביצועים הפיסקאליים של הממשלה כאשר הם צופים כי הצריכה הציבורית צפויה אף היא לקטון לאור התפוגגות השפעות מלחמת לבנון השנייה על ההוצאה הציבורית.

באשר לשער החליפין, באי בי אי צופים כי תנועות ההון הישראלית מהמשק לחו"ל תגדל, כמו-כן מתייחסים לקונצנזוס העולמי כי החלשות הדולר תבלם והוא יתאושש בשנת 2008. לדעתם בשנת 2008, בעיקר במחצית השניה של השנה, צפוי להירשם פיחות מתון בשער השקל כנגד הדולר.

בהתייחסם לריבית בנק ישראל, מעריכים באי.ב.אי. כי הריבית במשק תועלה כך שתעמוד בסוף השנה ברמה שבין 4.75%-5%. רמת האינפלציה אותה צופים לשנת 2008 באי.ב.אי. הינה 2.8% -עדיין גבוהה יחסית , אם כי נמוכה מרמתה בשנה הקודמת. הם צופים כי העלייה בשער החליפין וכן עודף הביקוש לדירות להשכרה צפויים ללחות מעלה את רמות המחירים.