החמאס שיחרר מכתב נוסף משליט; אולמרט להתחיל לגבש רשימת אסירים עם דם על הידיים

לאחר שנבדקה אמינות המכתב, הוא הועבר למשפחת שליט * החלטת אולמרט לגבש את רשימת 450 האסירים - בניגוד לדעת ראש השב"כ ושר המשפטים

ישראל קיבלה לאחרונה מכתב נוסף מהחייל החטוף גלעד שליט, במסגרת המגעים לעסקת חילופי השבויים מול חמאס, כך מפרסם היום העיתון "מעריב". על-פי הדיווח, המבוסס על מקורות מצריים, המסמך הגיע ארצה, ולאחר שנבדקה אמינותו הוא הועבר לידי משפחת שליט. לפי שעה, לא התקבלה תגובה רשמית לפרטים.

ב"מעריב" נכתב כי העברת המכתב של החייל החטוף, היא שאפשרה את ההתקדמות שנרשמה אמש, לקראת עסקת חילופי שבויים אפשרית בין ישראל לחמאס. ראש הממשלה אהוד אולמרט, אישר את הוצאתם לחופשי של 450 מחבלים, ביניהם מחבלים עם דם על הידיים, בתמורה להשבתו של גלעד שליט.

החלטת אולמרט - בניגוד לדעת ראש השב"כ ושר המשפטים

בהוראת אולמרט, שוקדים כעת שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומשרד המשפטים על גיבוש רשימת אסירים, שייענו לקריטריונים כפי שקבעה ועדת השרים המיוחדת, בראשות המשנה לראש הממשלה, חיים רמון. החלטתו של ראש הממשלה אולמרט התקבלה בניגוד לעמדתו של ראש השב"כ, יובל דיסקין, וחרף הסתייגות שהביע שר המשפטים וחבר-הוועדה, דניאל פרידמן.

כאמור, ראש הממשלה אישר אתמול את הגמשת הקריטריונים להגדרת "אסיר עם דם על הידיים" - מהלך שנועד לקדם את שחרור שליט. גורמים בלשכת אולמרט מעריכים היום שהתהליך יהיה ממושך, ויעברו שבועות ארוכים עד שיושלם.

איש החמאס רבחי רנתיסי, סיפר לגלי צה"ל כי לא ידע על קיומו של המכתב. "זה מוכיח עוד הפעם על נכונות תנועת חמאס לביצוע עסקת החייל שליט".