שפיר הנדסה הציעה לשיכון ובינוי כ-120 מיליון דולר תמורת אבן וסיד

ההצעה לרכישת יצרנית חומרי הבניין גבוהה ב-20% מההצעה שהגישה שותפתה של שיכון ובינוי - רדימיקס * לרדימיקס זכות סירוב ראשונה להצעה של שפיר

המאבק על רכישת חברת אבן וסיד, אחת מיצרניות חומרי הבניין הגדולות בארץ, צובר תאוצה. ל"גלובס" נודע כי חברת שפיר הנדסה, שבשליטת משפחת שפירא, הציעה לרכוש אותה שיכון ובינוי תמורת כ-120 מיליון דולר. במקביל הציעה שפיר הנדסה לרכוש רק את 50% שנמצאים כרגע בידי שיכון ובינוי תמורת 60 מיליון דולר. מדובר בפרמיה של 20% על המחיר לפיו החברה מנהלת מו"מ למכירת אחזקתה באבן וסיד לשותפתה רדימיקס.

בתחילת חודש נובמבר 2007 הודיעה לבורסה שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, כי היא מנהלת משא ומתן למכירת מלוא אחזקותיה (50%) בחברת אבן וסיד. החברה לא ציינה בהודעה עם מי מתנהל המשא ומתן ולפי איזה שווי, אולם לאחר מכן נודע כי המשא ומתן הוא עם שותפתה באבן וסיד - רדימקס. ההצעה של רדימיקס משקפת לאבן וסיד שווי של 100 מיליון דולר.

כעת מתברר כי גם שפיר הנדסה נמצאת בתמונה. החברה הציעה בחודש דצמבר 2007 לשיכון ובינוי לרכוש את חלקה, ובמקביל פנתה גם לרדימיקס בהצעה דומה. רדימיקס הבהירה לשפיר הנדסה כי אינה מעוניינת למכור את חלקה. נציין כי לרדימיקס קיימת זכות סירוב ראשונה לרכישת חלקה של שיכון ובינוי באבן וסיד.

לאבן וסיד מחצבות באתרים רבים ברחבי הארץ בהם שפרעם, מודיעין, צומת גולני ועוד. תעשיות רדימיקס (ישראל) נמצאת בשליטת חברת CEMEX, חברת ענק בינלאומית הפועלת ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם בתחום של חומרי גלם לענף הבנייה. מניות CEMEX נסחרות בבורסה הראשית בניו יורק במחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-20 מיליארד דולר.

שפיר מפעילה כיום רשת של מפעלי בטון, אספלט, מחצבות אבן ואגרגרטים, ומפעל לייצור קורות ואלמנטים טרומים. שפיר הנדסה אזרחית וימית היא חברה פרטית בתחום הבניה, הפיתוח והתשתיות. הכנסות החברה הסתכמו בשנת 2007 בכ-400 מיליון דולר, ובחברה בוחנים הנפקה בשוק הראשוני או המשני. בין הפרויקטים המובילים של החברה נמצאים הנתיב המהיר בתשלום בכניסה לתל-אביב, והגדלת מתחם הכנסת בירושלים. כן היא מתמודדת במכרז להקמת כביש רוחב 531, במכרז אחזקת הכבישים של מע"צ ובפרויקטים נוספים.

משיכון ובינוי נמסר בתגובה: "לאור הצעה שקיבלה חברת שיכון ובינוי תעשיות בע"מ, חברת בת בבעלות מלאה של החברה, למכירת מלוא החזקותיה (50%) בחברת תעשיות אבן וסיד בע"מ, החלה חברת הבת האמורה לנהל משא ומתן למכירת ההחזקות האמורות".