לשכת עוה"ד תגיש תלונה לנציבה נגד השופטת פלפל ש"פסלה" עו"ד בשל התנהלותו בתיק

ההחלטה החריגה פורסמה לראשונה ב"גלובס" * פלפל חייבה בעל דין להחליף את פרקליטו, עו"ד יצחק חדד, כתנאי להמשך ההליך * הוועד המרכזי של הלשכה החליט להצטרף לערעור שיוגש על ההחלטה - אבל גם להעביר את התנהלותו של עו"ד חדד לבחינת ועדת האתיקה

לשכת עורכי הדין תגיש תלונה לנציבת תלונות הציבור על שופטים, טובה שטרסברג-כהן, נגד סגנית נשיא המחוזי בתל-אביב, ד"ר דרורה פלפל, בגין החלטה חריגה ותקדימית שנתנה במסגרתה "פסלה" עו"ד שייצג בתיק בו דנה, בשל התנהלותו.

מדובר בהחלטה שעוררה סערה בברנז'ה המשפטית, שבה חייבה פלפל בעל דין להחליף את פרקליטו, עו"ד יצחק חדד, כתנאי להמשך ההליך. הוועד המרכזי של הלשכה החליט אמש (ג') אף להצטרף לערעור שיוגש על ההחלטה. במקביל, החליט הוועד להעביר את התנהלותו של עו"ד חדד לבחינת ועדת האתיקה במחוז ת"א.

ההחלטה ניתנה לאחר שנקעה נפשה של פלפל מעו"ד חדד, שביקש לפסול אותה, אחרי שהאשים אותה במשוא פנים. "כפי שלבעל דין (ובדרך כלל לו ולא לעוה"ד) יש זכות לפסול שופט כדי שצדק ייעשה", קבעה פלפל, "כך נראה לי שלבית המשפט יש סמכות להחליט שדלתותיו יהיו סגורות בפני עו"ד כזה, ובעל הדין יוכל להתדיין במידה ויחליף את בא-כוחו".

הוועד המרכזי אימץ את עמדת ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, לפיה על הלשכה להתערב בהיבטיו העקרוניים של ההליך, מבלי לעסוק בעובדות העניין. לדברי גיא-רון, מסקנתה של פלפל היא "חריגה, בלתי ראויה ובלתי עניינית".

גיא-רון הוסיף שהתנהגותו של עו"ד באולם יכולה להיבחן במשקפיים אתיות או במסגרת דיני זילות בית המשפט, "אבל בשום פנים ואופן אין לשופטים סמכות לרמוז, להורות או לחסום ממש את אולמותיהם בפני עו"ד מסוים, למעט בנסיבות מצומצמות מאוד, המתחייבות מן הדין. עו"ד הוא קצין ביהמ"ש ונציג שלטון החוק, ולפיכך ראוי שהשופט ינהג בכבודו וכמובן שלא יעסוק בהגבלת עיסוקו ובהמלצות העסקה ללקוחותיו".