מודי בן ש"ך ישקיע יחד עם תשובה: ירכוש 3% מדלק אירופה ב-80 מיליון שקל

בן ש"ך, לשעבר מנכ"ל פז, מונה אתמול סופית ליו"ר דירקטוריון דלק אירופה ; בנוסף, יקבל אופציות לכ-2.75% ממניות החברה

כחצי שנה לאחר שפרש מתפקיד מנכ"ל חברת פז , מודי בן ש"ך חובר סופית ליצחק תשובה, הבעלים של קבוצת דלק . ל"גלובס" נודע, כי בן ש"ך מונה אתמול (ב') סופית לתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת דלק אירופה, המרכזת את פעילות האנרגיה של קבוצת דלק במדינות אירופה.

על פי ההסכם המתגבש שאמור להיחתם בימים הקרובים בן ש"ך צפוי להצטרף לתשובה גם כמשקיע ולרכוש 3% ממניות דלק אירופה שיוקצו לו במחיר עלות בתוספת ריבית והצמדה.

על פי הערכות, בן ש"ך ירכוש את המניות בתמורה לסכום של כ-13-15 מיליון אירו (80-90 מיליון שקל). במקביל צפוי בן ש"ך לקבל אופציות לכ-2.75% ממניות דלק אירופה שיוקצו לו למשך תקופה של חמש שנים במספר מנות.

דלק אירופה מחזיקה כיום בכ-870 תחנות דלק במדינות בנלוקס (הולנד, בלגיה ולוקסמבורג) שאותן רכשה בשנה שעברה מענקית האנרגיה האמריקנית שברון תמורת כ-400 מיליון אירו. בתפקידו החדש צפוי בן ש"ך לפעול להרחבת פעילותה של דלק באירופה, באמצעות רכישת תחנות תדלוק, חנויות נוחות ובתי זיקוק.

בן ש"ך הנחשב לאחד המנכ"לים המוערכים במשק האנרגיה פרש בספטמבר האחרון מתפקיד מנכ"ל פז אחרי 11 שנה על רקע חילוקי דעות עם בעל השליטה בפז, צדיק בינו. מאז פרישתו בן ש"ך שהחזיק בכ-5.7% ממניות פז מימש חלק מאחזקותיו והוא אינו כיום בעל עניין בחברה.

בן ש"ך ביסס את מעמדה של פז כחברת הדלק המובילה בארץ, בין השאר באמצעות הרחבת הפעילות הקמעונאית וכעת תהיה לו הזדמנות לשחזר את ההצלחה גם באירופה.

בן ש"ך צפוי לעבוד בתיאום עם מנכ"ל דלק אירופה, הוד גיבסו ומנכ"ל דלק בנלוקס (המחזיקה בתחנות) ציון גינת, לשעבר בכיר בפרטנר. הפעילות באירופה נעשית בתיאום עם ראשי קבוצת דלק בארץ, היו"ר גבי לסט ומנכ"ל דלק ישראל, אייל לפידות. כזכור, דלק ישראל מחזיקה בכ-20% ממניות דלק אירופה.

דלק בנלוקס הציגה ברבעון האחרון גידול בהכנסות לכ-3.7 מיליארד שקל, ושיפור ברווח התזרימי (EBITDA) לכ-124 מיליון שקל לעומת 64 מיליון שקל ברבעון הקודם.

עוד לפני כניסתו הרשמית של בן ש"ך לתפקיד, הודיעה דלק כי היא בוחנת רכישת תחנות תדלוק נוספות באירופה בהיקף הנאמד בכ-150 מיליון אירו. על פי הערכות מדובר על רכישת 300-400 תחנות דלק במערב אירופה.