סיטי: הצמיחה ב-2008 תעקוף את התחזיות ותגיע ל-4%; בנק ישראל יחזור להתמקד באינפלציה במקום בצמיחה

לדברי האנליסטים, ייצוא ההיי-טק של ישראל - המהווה את עיקר הייצוא שלה - רגיש פחות משווקים אחרים להאטה בארה"ב ; הסיכון לאינפלציה בישראל עלה בשל התחזקות בצריכה הפרטית

האנליסטים בבנק סיטי גרופ נפגשו בשבוע שעבר עם בכירים בבנק ישראל ובמשרד האוצר ועם מספר אנליסטים בכירים. בסקירה שפירסם היום (ג') בית ההשקעות על השווקים המתעוררים כתבו האנליסטים כי המשק הישראלי, בניגוד לחששות, מפגין גמישות כלפי המיתון בארה"ב ולכן הם צופים כי בנק ישראל יחזור להתמקד באינפלציה בישראל במקום בבלימת המשבר.

מהמפגש עם נציגי בנק ישראל הסיקו בבנק, כי הצמיחה בישראל תעקוף את הציפיות הפסימיות לצמיחה של 3.2% בלבד ותגיע ל-4%. בנוסף אמרו בסיטי כי ייצוא ההיי-טק של ישראל המהווה את עיקר הייצוא של ישראל מסייע למאזן התשלומים של ישראל להיות רגיש פחות משווקים אחרים להאטה בארה"ב.

בסיטי הבינו מהמידע שקיבלו מבנק ישראל כי הסיכון לאינפלציה בישראל עלה לא רק בגלל עלייה במחירי הסחורות המיובאים לארץ אלא גם בגלל גורמים פנימיים במשק הישראלי, כמו התחזקות יחסית של הצריכה הפרטית והמעבר של שוק הדיור מדולרים לשקלים שסייע לנתק את הקשר בין השקל למדד המחירים לצרכן.

בסיטי גם דיברו בקצרה על המצב הפוליטי בישראל, למרות שהסקירה נכתבה לפני פרוץ פרשת אולמרט האחרונה והתפתחויות אחרות, כמו המשבר במפלגת הגימלאים. בסיטי העריכו כי לא צפויות בחירות מוקדמות לפני 2010 בהנחה שלמפלגת העבודה ולש"ס אין אינטרס ממשי לנטוש את הקואליציה וללכת לבחירות.