גב ים מדווחת על גידול של 74% ברווח ל-41.8 מיליון שקל ברבעון הראשון

ההכנסות מעליית השווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה הסתכמו ברבעון הראשון ב-24 מליון שקל, לאחר שהחברה סיימה את הקמתו של מבנה 5 והחניון התת-קרקעי במרכז גב-ים בהרצליה במארס 2008

חברת גב ים , מקבוצת נכסים ובנין ואי.די.בי . מפרסמת היום דו"חות כספיים לרבעון הראשון 2008: גידול של כ- 74% ברווח הנקי של החברה, שהסתכם ב- 41.8 מיליון שקל לעומת 24 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ברווח הנקי נובע מגידול בהכנסות מהשכרת מבנים, מהכנסות מעליית השווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה ומגידול בהכנסות ממכירת דירות ומקרקעין.

הכנסות החברה מהשכרת מבנים הסתכמו ברבעון הראשון ב-64.7 מיליון שקל, עלייה של כ-5% לעומת 61.6 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. הגידול נובע מתוספת שטחים מניבים חדשים ועלייה בדמי השכירות באתרים השונים. שיעור התפוסה בנכסים המניבים עומד כיום על 95%.

ההכנסות ממכירת דירות ומקרקעין הסתכמו ברבעון הראשון ב- 33.2 מליון שקל לעומת 6.6 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול נובע מגידול במסירת דירות ברבעון זה לעומת מסירת דירות ברבעון המקביל אשתקד. ראוי לציין כי בהתאם לכללי ה- IFRS, ההכרה בהכנסה נעשית עם מסירת דירות לרוכשים. ברבעון זה כולל הסעיף, הכנסה בסך של 5 מליון שקל ממימוש זכויות נוספות בפרויקט מרום נוה, כמפורט להלן.

ההכנסות מעליית השווי ההוגן של הנדל"ן להשקעה הסתכמו ברבעון הראשון ב-24 מליון שקל. לאחר שהחברה סיימה את הקמתו של מבנה 5 והחניון התת-קרקעי במרכז גב-ים בהרצליה במרץ 2008, ערכה החברה הערכת שווי לנכסים אלו אשר הצטרפו למצבת הנדל"ן להשקעה של החברה.

הרווח התיפעולי הסתכם ברבעון הראשון ב-85.9 מיליון שקל, לעומת 49.6 מיליון שקל ברבעון אשתקד. הוצאות המימון, נטו הסתכמו ברבעון הראשון ב-20.7 מליון שקל, לעומת 9 מליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול בהוצאות המימון נובע מעליית המדד (ידוע) בשיעור של 0.4% ברבעון ראשון של שנת 2008 לעומת ירידת מדד (ידוע) בשיעור של 0.4% ברבעון המקביל אשתקד.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם בכ- 1,437 מליון שקל, ומהווה כ- 32% מנכסי החברה.

רפי ביסקר, יו"ר גב-ים מקבוצת נכסים ובנין IDB, אמר היום: "תוצאות הרבעון הראשון משקפות המשך צמיחה של החברה בתחום הליבה בו היא פועלת - הנכסים המניבים: החברה ממשיכה בייזום פרויקטים מניבים באזורי ביקוש ברחבי הארץ, לרבות נכסים מניבים יעודיים ובמקביל פועלת להשבחת פרויקטים קיימים".