כייבלוויז'ן רכשה את העיתון "ניוזדיי" תמורת 650 מיליון דולר

ההסכם היה צפוי, לאחר שבשבת הודיעה ניוז קורפ כי היא מושכת את הצעת הרכש בת 580 מיליון הדולר שהגישה עבור היומון מלונג איילנד

חברת הטלוויזיה בכבלים כייבלוויז'ן סיסטמס חתמה על עסקה בת 650 מיליון דולר לרכישת היומון "ניוזדיי", היוצא לאור בלונג איילנד, מהמו"ל טריביון, אך אנליסטים מטילים ספק ביכולתה של חברת הכבלים לקצץ עלויות במידה שתצדיק את ההשקעה.

ההסכם היה צפוי, לאחר שבשבת הודיעה חברת ניוז קורפ שבבעלות רופרט מרדוק כי היא מושכת את הצעת הרכש בת 580 מיליון הדולר שלה עבור "ניוזדיי", מכיוון שמבחינה כלכלית אין ביכולתה להצדיק מחיר גבוה יותר במסגרת מלחמת מחירים עם כייבלוויז'ן. מורטימר צוקרמן, בעלי ה"ניו יורק דיילי", יצא בהצעת רכש משלו בסכום זהה להצעת ניוז קורפ, 580 מיליון דולר עבור "ניוזדיי".

כייבלוויז'ן קונה 97% מניוזדיי מדיה גרופ. העסקה משקפת שווי של 632 מיליון דולר לעיתון. עסקת "ניוזדיי" באה חמישה ימים בלבד לאחר שכייבלוויז'ן הודיעה כי תרכוש את ערוץ הטלוויזיה סאנדנס שבבעלות רוברט רדפורד בעסקת מניות ומזומנים בשווי כולל של 496 מיליון דולר. וול סטריט קידם בברכה את העסקה, מכיוון שכייבלוויז'ן כבר מחזיקה נתחים בערוצי סרטים המשדרים בכבלים.

מספר המנויים של כייבלוויז'ן באזור ניו-יורק עולה על 3 מיליון. החברה מחזיקה ברשתות טלוויזיה בכבלים כגון AMC ו-IFC, אולמות אירועים כגון רדיו סיטי מיוזיק הול ומדיסון סקוור גארדן, וקבוצות ספורט כמו קבוצת הכדורסל ניו-יורק ניקס וקבוצת ההוקי ניו-יורק ריינג'רס.

החברה מבקשת להרחיב את פעילותה אל מעבר לשוק רשתות הטלוויזיה בכבלים כדי לזכות במקורות הכנסה חדשים, מכיוון שפעילות הליבה שלה מבשילה, והתחרות מצדן של חברות שירותי הטלפון והלוויין הולכת ומחריפה.