בז"ן תתחרה בשירותי תדלוק המטוסים של פז בנמל התעופה בן גוריון

בז"ן, שבשליטת החברה לישראל והפטרוכימיים, חתמה על הסכם לרכישת כשליש ממניות חברת מרקורי ישראל, העוסקת באספקת שירותי תדלוק למטוסים בנמל התעופה בן גוריון

אחרי רווח של 2 מיליון דולר בלבד ברבעון הראשון של השנה, ולנוכח המשך העלייה במחירי הנפט שעשויה לשחוק את מרווחי הזיקוק, בבתי הזיקוק בחיפה (בז"ן) מחפשים אפיקי פעילות חדשים.

בז"ן , שבשליטת החברה לישראל והפטרוכימיים , חתמה על הסכם לרכישת כשליש ממניות חברת מרקורי ישראל, העוסקת באספקת שירותי תדלוק למטוסים בנמל התעופה בן גוריון. במסגרת העסקה, תשלם בז"ן 2.7 מיליון שקל תמורת 31.25% ממניות חברת מרקורי ישראל. מדובר בכניסה ראשונה של בז"ן לפעילות בתחום תשתיות התדלוק.

מרקורי ישראל עוסקת באספקת שירותי תדלוק למטוסים בנתב"ג, מתוקף הסכם זיכיון עם רשות שדות התעופה שמסתיים בסוף 2012.

המפעילה הנוספת של שירותי התדלוק היא חברת שירותי תעופה שבבעלות פז של צדיק בינו, המחזיקה גם בבז"ן אשדוד.

פעילות מרקורי ישראל מהווה 50% מסך כל שירותי התדלוק בנתב"ג. בעלי המניות בחברה (37.5%) הם חברת מרקיורי האמריקאית, שעוסקת בתדלוק מטוסים בנמלי תעופה רבים וחברת הדלק דור-אלון (31.25%) שבשליטת דודי ויסמן. דור-אלון מימשה השבוע אופציה לרכישת עוד 6% ממרקיורי לאחר שכבר החזיקה ב-25%. העסקה טעונה עדיין את אישור רשות ההגבלים העסקיים.

ישר בן מרדכי, מנכ"ל בז"ן, אמר היום כי "הכניסה לשותפות עם חברת Mercury Air Group העולמית, תהווה אפיק נוסף להרחבת פעילות עבורנו מחוץ לישראל במסגרת קידום התוכנית האסטרטגית של החברה בתחומי פעילויות שמשיקות לליבת העסקים שלנו".

הודעתה של בז"ן מגיעה ימים ספורים בלבד לאחר שהשלימה את העסקה למיזוג עם כרמל אולפינים (כאו"ל) מחברת פטרוכימיים במסגרת החלפת מניות שביצעו השתיים.

במסגרת ההסכם, תקבל בז"ן 50% ממניות כרמל אולפינים ותגיע לבעלות מלאה, ובתמורה לכך חברת פטרוכימיים תקבל 20.5% ממניות בז"ן ותגדיל את אחזקותיה בבז"ן ל-33%. יצוין כי מתחילת 2008 איבדה מניית בז"ן 30% בעקבות עליית מחירי הנפט והירידה במרווח הזיקוק. *