HOT לא מוותרת: תבקש ממשרד התקשורת לשקול מחדש את ההקלות לבזק

סמנכ"ל הרגולציה בכבלים, יורם מוקדי: "אנחנו מצרים על כך שיש נכונות לתת לבזק הקלות בעלות השלכות מרחיקות-לכת על התחרות בשוק"

התחרות בשוק התקשורת הפנים-ארצית מתחממת. חברת HOT תבקש ממשרד התקשורת לשקול מחדש את מדיניותו לגבי כניסתה הצפויה של קבוצת בזק, באמצעות בזק בינלאומי, לשיווק חבילות משולבות של שירותים בעקבות ירידתה של בזק לנתח שוק של 85%. ב-HOT חוששים שהתחרות המסתמנת מול בזק בינלאומי שתוכל למכור חבילות שיווק הכוללות טלפוניה, אינטרנט וטלוויזיה (של yes), תהפוך להיות תחרות מול קבוצת בזק ולא תתמקד רק בבזק בינלאומי.

בשיחה עם "גלובס" אומר יורם מוקדי, סמנכ"ל רגולציה בחברת HOT, כי החברה דורשת שהשימוע שמשרד התקשורת עורך מול קבוצת בזק בנושא הקלות הרגולציה ייפתח לכל ו-HOT תבקש לקחת בו חלק. "לא ייתכן שבשימוע שיש לו משמעויות מרחיקות לכת על כל שוק התקשורת עמדתנו ועמדת המתחרים לא תישמע", אמר מוקדי.

"אנחנו גאים בזה שבזק ירדה ל-85%, הרבה בזכות המאמצים שלנו בתחרות בטלפוניה ובתנאים בלתי אפשריים כמעט", אמר מוקדי. "אבל אנחנו מצרים מאוד על כך שיש נכונות לתת לקבוצת בזק הקלות שיהיו להן השלכות מרחיקות לכת מבחינת התחרות בשוק התקשורת.

"בזק מחזיקה נתח שוק של 85% ובעצם איבדה רק 15% כשמולה ארבע חברות תקשורת (ביחד עם 012 סמייל, פרטנר וסלקום - ג.פ) שמנסות לנגוס בה במשך ארבע שנים וזה רק מה שהן הצליחו. זו בטח לא הנקודה שבה משחררים את המגבלות שהוטלו על קבוצת בזק ושלא הוטלו במקרה. אני מצפה שה-85% תהיה נקודת בדיקה ושבמסגרתה מישהו יבין שזה כלום ושלא הגענו לנתח חדירה של מספרים חדשים שאפשר לחייך ולהירגע", אמר מוקדי.

עוד ציין מוקדי, כי העובדה ששירות הטריפל פליי יוכל להיות מסופק על-ידי בזק בינלאומי או yes, והן יוכלו להעניק הנחות עליו, לא אומר שאין סיבה לחשש. לדבריו, העבר מלמד שיש סיבה לדאגה גם כשמדובר בחברות בנות ועצם העובדה שמדובר בחברת בת לא אומר שלא מדובר בבזק. "לצערי, יש היסטוריה ארוכה מאוד שמראה את זה", מסביר מוקדי.

ב-HOT הסבירו שבכל מקרה חבילת הטריפל פליי שלהם תמשיך להישאר אטרקטיבית משום שאצלם הלקוח מקבל את קו האינטרנט מהחברה, ואילו בבזק בינלאומי הלקוח יצטרך להמשיך ולשלם בתשלום נפרד עבור קו של בזק. יחד עם זאת, יש להדגיש כי בזק בינלאומי יכולה להחליט שהיא מסבסדת חלק ממרכיבי החבילה ועל-ידי כך להוזיל אותה יותר כך שעדיין תהפוך לאטרקטיבית גם אם הלקוח רוכש מבזק קו ייעודי מיוחד לאינטרנט.