קארל היינץ רומינגה: "האמת כואבת - אף מועדון גרמני לא ייזכה בצ'מפיונס ליג בקרוב"

נשיא ב. מינכן על ההחלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים לבטל את הסכם השידורים של הבונדסליגה, שהיה אמור להכניס 3 מיליארד אירו ; הסיבה לביטול: כוונתה של חברת קירש להפיץ את הזכויות לערוצי פיי-פר-ויו

"צריך להגיד לאוהדים את האמת, והאמת כואבת. אני לא רואה איך מועדון גרמני זוכה בצ'מפיונס ליג בשנים הקרובות. מכריחים אותנו לרדת על הברכיים". כך אמר יו"ר באיירן מינכן, קארל היינץ רומינגה, בעקבות החלטת משרד המסחר הגרמני לבטל את הסכם השידורים החדש של הבונדסליגה, שמוערך ב-3 מיליארד אירו לשש עונות והיה אמור להתחיל בעונת 2009/10. "אני לא רואה כיצד נוכל להתחרות ברמה הבינלאומית, ואני צופה הרבה בעיות בעתיד", סיכם רומינגה.

הזרוע הממונה על הגבלים עסקיים בשוק הגרמני, שפועלת תחת משרד המסחר, פסלה את הסכם השידורים מול חברת קירש, כיוון שלטענתה הוא פוגע בצופי הטלוויזיה. התיכנון של קירש היה לפזר את הזכויות בין מספר גדול של ערוצים, מרביתם של חברת "פרמייר", תחת מודל שיווק רב-ערוצי. חלק גדול מהערוצים הנ"ל הם ערוצי פיי-פר-ויו, שמוכנים לשלם כסף גדול עבור שידורים אקסקלוסיביים מהמגרשים.

לטענת משרד המסחר, לא הגיוני שמרבית המשחקים ישודרו בערוצי פיי, כפי שתיכננו בקירש, וכי החלק הארי של המשחקים חייב להיות משודר בערוצים פתוחים. בנוסף, נטען כי בלתי הגיוני שהצופים יאלצו לחכות עד אחרי השעה 20:00 (שעון מקומי) על מנת לראות תקצירים מהבונדסליגה, למרות שרוב משחקי הליגה הגרמנית מסתיימים כבר בשעה 17:15.

הסכם השידורים הנוכחי שווה למועדוני הבונדסליגה 420 מיליון אירו בשנה. המשחקים משודרים בערוצים פתוחים, והתקצירים שלהם משודרים בשבתות כבר בשעה 18:30.

רומינגה הוא כצפוי לא איש הניהול היחיד בבונדסליגה שזעם על ביטול ההסכם, שהיה אמור לשפר את מאזן ההכנסות של הקבוצות בגרמניה. ריינהארד ראוובול, נשיא הגוף שמנהל את הבונדסליגה (DFL), הגיב לנושא: "הכדורגל הגרמני הולך עכשיו כמה שנים אחורה. אין אף ליגה באירופה שהחוקים כל כך מגבילים אותה מבחינה שיווקית. כמות גדולה של הכנסות הולכת להיזרק לפח".

גם הג'נרל מנג'ר של אנרג'י קוטבוס, סטפן היידריך, לא אהב את הדברים. "עיקר ההכנסות שלנו נובעות משידורי הטלוויזיה. איך נוכל כעת לתכנן את התקציב שלנו לעונה הבאה?".

אז מי ישדר את המשחקים של גל אלברמן ורוברטו קולאוטי במנשנגלאדבך? זכויות השידור יצאו כעת למכרז מחודש, וההערכות הן כי הסכום אותו יקבלו בבונדסליגה, בעקבות החוקים החדשים, יהיה נמוך בהרבה מה-3 מיליארד אירו אותו הציעו בחברת קירש.