לחיים!

"אנציקלופדיה" מקיפה על תרבות השתייה ועל מאות מותגי האלכוהול שהצרכן הישראלי מכיר מקרוב

"ספר תרבות הבר והיין" נכתב על-ידי גדי אבקסיס, איש אלכוהול ותיק, בשיתוף מספר גורמים בינלאומיים, על-פני מספר שנים. זהו מדריך האלכוהול הטוב ביותר שנכתב בישראל עד כה, מורה נבוכים אמיתי, שיתחרה יפה עם כותרים דומים מחו"ל. מיזם מאיר עיניים ודעת המחולק ל-13 פרקים איכותיים ומעמיקים בנושא האלכוהול ברמה בינלאומית, תןך עיצוב נעים לעיניים, תמונות רלוונטיות בכל עמוד ואינסוף השקעה.

לנוכח מהפכת האלכוהול המתחוללת בארץ, התבקש שתצא "אנציקלופדיה" מעין זו. הספר עוסק בסקירה היסטורית ובהתייחסות סוציולוגית לתרבות השתייה, תוך מיפוי שיטתי של כל מותגי האלכוהול שהצרכן הישראלי פגש אי-פעם. ספר מקיף ושימושי מאוד, הן למתחילים והן למתקדמים.

אבקסיס מפליא להגיש את הסיפור המרתק של היסטוריית תרבות השתייה, המלווה את האנושות לאורך אלפי שנות ציוויליזציה, ונותן רקע נרחב על תרבות הברים והשתייה בישראל. סוף כל סוף אפשר להבין מהו אלכוהול, מהם תהליכי הפקה ותיאור שיטות הזיקוק, ומהן השפעותיו של האלכוהול על גוף האדם. סוגי ברים, הברמן, ציוד ואביזרים. עולם הוויסקי - פירוט כל סוגי הוויסקי, סוגי הברנדי ועוד.

פרק שלם מיוחד לבירה וחושף את התפתחות תרבות הבירה בעולם, עם סקירה מפורטת של עשרות סגנונות ייצור ומותגים מיוחדים. פרק מיוחד מוקדש ליין ופותח צוהר אל עולם היין, שיטות הפקה, יינות העולם הישן והחדש, תיאורים עשירים ותמונות ייחודיות. וכמו כן גם ליקרים - פירוט כל הליקרים הקיימים בלוויית תמונות של כולם, ועוד פרק על קפה שנכתב בשיתוף איגוד הקפה האמריקני.

וכמו שכתוב בספר עצמו: מתגלה כאן סוד המשקאות המיוחדים בעולם - הוויסקי של האי איילה, הברנדי ממחוז קוניאק, יין קש ויין קרח, בירת חיטה מתובלת בכוסברה, באתרוגים או בשוקולד, וודקה מסוננת בפחם או בגבישי קוורץ, ג'ין מתובל במלפפון ועלי ורד, רום בסגנון הצי המלכותי ועוד.

הספר מיטיב לתאר מאורעות לאומיים לצד חיי היומיום של האזרחים שהושפעו מיחסם של המנהיגים לאלכוהול: קרב טרפלגר, מרד המלוכנים בסקוטלנד, קולומבוס ומטעי קנה הסוכר והרום, מלחמת 100 השנים, הקרב על נהר סום, מגיפת הג'ין, מסיבת התה של בוסטון ועוד.

בנוסף לרקע היסטורי נרחב, תיאור תהליכי ייצור ופרק מיוחד העוסק בבר לפרטי פרטיו, כולל הספר פרקים על-פי קבוצות המשקאות, ובהם סקירה של מאות משקאות ומותגים: תזקיקים לבנים, ברנדי, וויסקי, אפריטיפים, דז'סטיפים, ליקרים, בירה, יין וגם קוקטיילים וקפה. שתו ותהנו. *

"שר המשקים - ספר תרבות הבר והשתייה", גדי אבקסיס, ברטנדר, 312 עמ'