בקשה לייצוגית נגד סלקום: מוסיפה חיובים בגין "חבילת גלישה" בעת החלפת מכשיר

היקף התביעה - 15 מיליון שקל ; התובע טוען כי כשביקש להחליף את מכשיר הסלולרי שלו עקב תקלה - שונתה תוכנית החיובים שלו בגין השימוש במכשיר ללא ידיעתו והרשאתו, והוכללה בה "חבילת גלישה" בתשלום

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של 15 מיליון שקל נגד סלקום . זאת, בטענה כי החברה פיתחה שיטה, לפיה לקוח המבקש להחליף את מכשירו הסלולרי עקב תקלה, מחוייב בניגוד לרצונו ותוך הטעייתו בסכומים נוספים בגין פונקציות או "חבילות", שלא נתן הסכמה להן.

התובע, עו"ד דוד ברקן, טוען כי כשביקש להחליף את מכשיר הסלולרי שלו עקב תקלה, שונתה תוכנית המנוי/החיובים בגין השימוש במכשיר ללא ידיעתו והרשאתו, והוכללה בה "חבילת גלישה" בתשלום, שהגדילה את החיוב בגין חשבונו החודשי.

התובע טוען עוד כי לצורך ההטעיה פיתחה סלקום שיטה של פריסת תשלומים לטווח ארוך, וזאת כדי להחתים את הלקוח על הסכם חדש ולהאריך את מחוייבותו כלפיטה. לדבריו, אם הלקוח מאתר בחשבונו את החיובים הבלתי מורשים, עליו לפנות לחברה ולדרוש את ביטולם, אך הוא אינו מקבל בחזרה את כל הסכומים, בהם חויב עד שגילה את שיטת ההטעיה.

התובע מאשים את סלקום בהטעיה צרכנית ושימוש שלא כדין בהרשאה לחיוב חשבון, ניהול משא-ומתן וקיום הסכם בחוסר תום-לב ו/או מצג-שווא רשלני. הוא מבקש מבית המשפט לחייבה להשיב לעשרות אלפי לקוחות את הכספים בהם חויבו בגין חבילת הגלישה הסלולרית וכן לפצותם בגין עוגמת-נפש. טרם התקבלה תגובת סלקום. (ת.א. 1858/08).