אמות מצטרפת למגדל ברכישת מתחם אסותא ברמת החי"ל ב-1.4 מיליארד שקל

העסקה כוללת בין היתר את בניין אסותא, בניין פרוקרדיה ובניין BMC כולל שטחי שירות וחניונים

חברת אמות השקעות מצטרפת למגדל ברכישת מתחם אסותא בתל אביב תמורת 1.4 מיליארד שקל. אמות חתמה היום (ה') על מזכר הבנות עם מגדל. שתי החברות ירכשו את המתחם ברמת החי"ל מידי עוגן נדל"ן שבשליטת ארקדי גאידמק.

הנכסים נמצאים ברחוב הברזל 6-20 ברמת החי"ל. העסקה כוללת בין היתר את בניין אסותא, בניין פרוקרדיה ובניין BMC, לרבות 10 הקומות הנוספות שיוקמו בו. ההסכם כולל גם את כל השטחים הנלווים כמו שטחי שירות וחניונים.

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה מגדל, כי היא חתמה על מסמך עקרונות עם עוגן לרכישת הזכויות במתחם. לפי מסמך העקרונות, התמורה היא 1.415 מיליארד שקל - תמורה שמבוססת על הנחת תשואה של כ-7%.

פרויקט אסותא משתרע על פני 84 אלף מ"ר עילי ו-80 אלף מ"ר חניונים. מרבית הפרויקט בנוי ו-60% מהשטח הושכר לבית החולים אסותא לתקופה של 25 שנה תמורת 52 מיליון שקל.

לפני שנה נחתם בין עוגן נדל"ן וחברות מקבוצת מכבי שירותי בריאות חוזה להקמת והשכרת מבנה למשרדים, מרפאות, חדרי ניתוח ומרכז החלמה ושיקום על קרקע של החברה סמוך למבנה בית החולים. מבנה זה אמור לכלול 13 קומות עיליות בשטח כולל של 15 אלף מ"ר וחניון תת קרקעי הכולל 900 מקומות חניה.

תקופת השכירות שנקבעה בחוזה היא ל-15 שנה עם אופציית הארכה לחמש שנים נוספות. סך דמי השכירות השנתיים שצפויים להתקבל מקבוצת מכבי עבור השכירות נאמד בכ-16 מיליון שקל.

לפי ההסכם שנחתם בשבוע שעבר בין מגדל לעוגן, נקבע כי לאסותא מרכזים רפואיים יש זכות הצעה ראשונה לרכישת הנכסים. עוגן צפויה לרשום רווח של 180 מיליון שקל, לפני מס, עם השלמת העסקה.

מנכ"ל אמות השקעות, אבי מוסלר, אמר כי "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם מגדל, שהיא אחת מחברות הביטוח המובילות בישראל. אנחנו בטוחים ששיתוף הפעולה בין הצדדים יהיה פורה ומקווים שהוא יוביל לשיתופי פעולה נוספים. הנכסים לגביהם מתנהל המשא ומתן עם חברת עוגן הם נכסים איכותיים, המושכרים לשוכרים טובים לתקופות ארוכות ושוכנים במיקום מרכזי ואטרקטיבי. על כן, נכסים אלו תואמים את מדיניות ההשקעה שלנו וצירופם לתיק הנכסים של החברה יהווה תרומה לטיובו ולהרחבתו".