800 אלף השקלים שהעביר אחד מבעלי נידר לחשבון בתו - יוחזרו לחשבונו

בנק הפועלים טען כי נחום רחמין, מבעלי נידר, הבריח לכאורה כ-800 אלף שקל מחשבון החברה לחשבון בתו, 4 ימים בלבד לפני הבקשה להקפאת הליכים ; רחמין טען כי הסכום האמור הוא החזר הלוואה אישית שלקח מבתו

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לבנק הפועלים להחזיר כ-800 אלף שקל שהעביר נחום רחמין, אחד מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן נידר , לחשבון הבנק של בתו, 4 ימים לפני שביקשה החברה הקפאת הליכים.

השופט יוסי שפירא דן היום בבקשת בנק הפועלים לאסור על לירון רחמין, בתו של נחום, לבצע כל דיספוזיציה בחשבון הבנק שלה, ולהצהיר כי 800 אלף השקלים שייכים לאב והעברתם לבת מבוטלת.

פרקליטה של משפחת רחמין, עו"ד דורון לנגה, טען כי הסכום האמור הוא החזר הלוואה אישית שלקח האב מבתו, שפרעה תוכניות חיסכון שלה ושל אחיותיה, וכי "לא מדובר בכספים שקשורים לחברה בכלל אלא בכספים פרטיים".

הוא הציע שבמקום להקפיא את הכספים יושב המצב לקדמותו (כלומר, הם יוחזרו לחשבון האב), "על מנת להוכיח את האמונה של בעלי השליטה בהקפאת ההליכים ובהסדר אפשרי". עוד הוסיף, שנחום רחמין יורה לבנק ירושלים, אליו יוחזרו הכספים, להעביר 250 אלף שקל מתוכם לקופת הנאמנות, כדי לממן את הפעילות השוטפת של החברה בתקופת ההקפאה.

השופט שפירא נענה להצעה, ואף העיר כי הוא "מקדם בברכה את הודעת עו"ד לנגה בעניין החזרת הכספים, בבחינת צעד בונה אמון מצד בעלי השליטה ואת הסכמתם לממן, בשלב זה, את התפעול השוטף של החברה".

במקביל, סוכם כי בנק הפועלים ישחרר את המגבלות שהטיל על חשבונה של לירון רחמין. (פש"ר 5235/08).