לידר מתחילה לסקר את דלק רכב עם "תשואת יתר" ומחיר יעד 64 המשקף פרמיה של כ-20.7%

יום לפני פרסום דוחות יבואנית מאזדה ופורד אומרים בלידר כי "דלק רכב - מותג בפני עצמו" ; למרות הקיטון הצפוי במכירות הרכבים לרמה של כ-12 אלף רכב, צופים שהרווח הנקי יגדל ויתרום באופן ישיר לדיבידנד הצפוי לעמוד על 100%

מחר (ב') צפוייה לפרסם חברת דלק רכב שבשליטת קבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה, את דוחותיה, ובבית ההשקעות לידר שוקי הון ממהרים לפרסם הבוקר (א') סקירה ראשונית על יבואנית מאזדה ופורד בישראל תחת הכותרת "דלק רכב - מותג בפני עצמו" והאנליסטית ליאת גלזר מתחילה את סיקור המניה בהמלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 64 שקלים המשקף לה פרמיה של כ-20.7%.

האנליסטית מבססת את המלצתה על מספר נקודות מרכזיות ובהן התייחסות להנהלת החברה, בראשותו של גיל אגמון ( אשר מחזיק בכ-15.7% ממניות החברה), אשר לה חלק משמעותי בהצלחת המותגים בשוק המקומי, כאשר חברת מאזדה מובילה את מסירות הרכבים בארץ זו השנה ה-12 ברציפות. וגלזר סבורה כי החברה תדע לשמור על חלקה הן בשוק הפרטי והן בשוק הליסינג. גם בעלי העניין החדשים בחברה, חברת ההשקעות לאזארד, אשר מחזיקה כבר בכ-6.67% ממניות החברה משקפת הבעת אמון בחברה ובהנהלתה.

בלידר מציינים את כניסת החברה לסגמנטים חדשים בהם עדיין לא הגיעה לנתח שוק משמעותי, ומציינים את הסערה שחוללה כניסתה של המאזדה 2 לשוק מכוניות הסופר מיני, אשר ברובו (90%) נמכר לשוק הפרטי המאופיין ברווחיות גבוהה יותר. בנוסף צפויה החברה להשיק בתחילת שנת 2009 את הדגם החדש של המאזדה 3 הפופולרי, אשר צפוי להוות זרז נוסף למכירות רכבי החברה.

בלידר מדגישים לחיוב גם את מדיניות החברה לחלוקת דיבדנד מדי רבעון. להערכת האנליסטית גם ברבעון הקרוב תחלק החברה דיבידנד בשיעור של 100%. ומאחר שבלידר צופים כי למרות הקיטון הצפוי במכירות הרכבים לרמה של כ-12 אלף רכב, הם צופים כי הרווח הנקי יגדל, בראש ובראשונה כתוצאה משיפור בשערי המטבעות מאחר ותיסוף השקל שחל ברבעון השני הוא חיובי לחברה, אך גם מקיטון בהוצאות התפעוליות. מכאן שהשיפור ברווח יבוא לידי ביטוי באופן ישיר בשיפור ברמת הדיבידנד הרבעוני.

עם זאת, דואגת האנליסטית לסייג את דבריה עקב החששות להרעה במצב המשק.

בשורה התחתונה חושבים בלידר כי דלק רכב ממוצבת כמובילת הענף כאשר הנהלתה נהנית ממוניטין רב ומוכח. על אף החשש מהאטה הכלכלית, מאמינים בלידר כי לחברה פוטנציאל להגדיל את אחיזתה בשוק הרכב ולצלוח בשלום את התקופה. לפיכך מרגישים בלידר בנוח עם תמחור המייצג מכפיל של 8.5 לשנת 2008.

[להמלצות אנליסטים]