סלקום משיקה את תרבות RU

לאחר פרויקט התרבות RU בתחום האמנות הפלסטית, שריכז יותר מאלף אמנים פלסטיים, יוצא הערב (ראשון, 17.8) השלב השני והמוזיקלי של הפרויקט. קובי בן עטר (מנהל מוזיקלי) עם צוות מוזיקאים (ארקדי דוכין, זאב נחמה, חמי רודנר, יוני בלוך, פילוני ורמי קליינשטיין) יעבדו עם זמרים ישראלים דוברי רוסית ויפיקו להם סינגל מקצועי במסגרת יוזמה של סלקום לקידום יוצרים ישראלים דוברי רוסית. כרגיל, גם הפעם תתקיים הפעילות בפלטפורמה אינטרנטית המעניקה במה למוזיקאים אלה.

השלב המוזיקלי של המהלך יושק הערב באירוע חגיגי במועדון התיאטרון בתל-אביב בשעה 19:30. באירוע ישתתפו המעבדים המוזיקליים ויופיעו בו שתי להקות: הראשונה, "סאדייל" - להקת יוצרים דוברי רוסית היוצרים ראפ, היא הלהקה הראשונה שהוציאה סינגל ("אין זמן") במסגרת פעילות סלקום לקידום יוצרים צעירים. אחריהם תופיע "לוס כפרוס", המשלבת בין תרבויות, שפות וזרמים מוזיקליים. ההרכב שהתחיל את דרכו בשנת 2004 בפאבים ובמועדונים המזוהים עם הקהילה הרוסית, פרץ את גבולות המגזר והגיע גם לקהל ישראלי דובר עברית ויליד ישראל.

בצד הגלריה ליצירות האמנות הפלסטית, תהפוך תרבות RU לפורטל תרבות מוזיקלי הכולל חדשות מעולם המוזיקה, מידע על אמנים, וידיאו-קליפים, שירים, הופעות מהעולם, ועוד. תרבות RU תהווה במקביל להיותה רשת חברתית גם אתר מקצועי בתחום המוזיקה, הראשונה מסוגה בישראל. הגלריה המוזיקלית תשמש פלטפורמה לצעירים היוצרים מוזיקה ומעוניינים לפתוח "גלריה אישית" שתעסוק ביצירתם ותאפשר להם להיחשף בפני הקהל הרחב.

היצירות של המוזיקאים יקוטלגו לפי מגוון סגנונות מוזיקה, ביניהם: רוק, פופ, ראפ, היפ פופ, אלטרנטי ומטאל, ג'אז ובלוז, קלאסיקה ומוזיקה אלקטרונית.

בדצמבר 2008 ייערך מופע גמר חגיגי שישודר בערוץ 9 ובו ייקחו חלק ששת הזוכים עם השירים שעליהם עבדו יחד עם המעבדים המוזיקליים המלווים אותם.

לדברי עדי כהן, סמנכ"ל שיווק סלקום: "אנחנו ב'סלקום' מאוד ישראלים, אנחנו עוסקים במה שקורה בתוך התרבות הישראלית העכשווית".

*אבל אתם חברה סלולרית, מסחרית. מה האינטרס שלכם?

"זה מהלך תדמיתי, לא מהלך פרסומי או שיווקי. אנחנו לא מוכרים מכשירים באמצעות הפרויקט. אנחנו מתחברים לקהל הזה, נותנים לו חשיפה, מבינים את העולם שמניע אותו".

*ולמה RU?

"כי זו הסיומת האינטרנטית של האתרים ברוסיה".