ליהמן ברדרס על קבוצת דלק: "אין הפתעות"

מותירים ההמלצה ב"משקל חסר" במחיר יעד של 580 שקל, המשקף פרמיה של 41% ; אין הפתעות: תוצאות הרבעון מאכזבות, הנפקת IDE נדחית ומרווח הזיקוק בארה"ב נחלש

בית ההשקעות ליהמן ברדרס, מפרסמים היום (ג') סקירה מעודכנת על מניית קבוצת דלק , ומציינים כי "אין הפתעות בקבוצה".

בליהמן מותירים ההמלצה על המניה ב"משקל חסר", במחיר יעד של 580 שקל למניה, המשקף פרמיה של כ-41% ביחס למחיר הפתיחה של המניה במסחר היום.

בבית ההשקעות מזכירים את תוצאות הרבעון השני שהציגה קבוצת דלק, שהושפעו לרעה מהוצאות מימון גבוהות ומהיחלשות בשוק הנדל"ן והאנרגיה. האנליסטים מעודדים מהעובדה שקבוצת דלק ממשיכה לחפש הזדמנויות חדשות להשקעה, ומאמינים כי כאשר הן יופיעו, הנהלת הקבוצה תדע איך להתמודד עימן.

באותה נשימה, האנליסטים בליהמן רואים כזרז שלילי להצפת רווח, את הנפקת עסקי ההתפלה של הקבוצה - שמרוכזים בחברת IDE, שבבעלות המשותפת של הקבוצה, והחברה לישראל, במיוחד וגורמים בתוך IDE מסתייגים מביצוע ההנפקה.

האנליסטים בבית ההשקעות, מתייחסים למרווח הזיקוק של קבוצת דלק, ומעריכים כי מרווח הזיקוק בארה"ב ככל הנראה ימשיך בחולשתו במהלך 2008 ו-2009.

לסיכום, בליהמן מזכירים גם את חטיבת הרכב של הקבוצה, דלק רכב , שהיוותה את נקודת האור ברבעון השני, אך עם זאת מאמינים כי המחצית השנייה של 2008 תהיה קשה יותר לחטיבת הרכב, והצמיחה לעומת 2007, כבר מגולמת בהמלצה הנוכחית של בית ההשקעות.