נמרודי ימכור את כל מניותיו ב"מעריב" אם תתבצע העסקה עם בלווטניק

נמרודי היה מעוניין לשמור על חלק ממניות העיתון, אולם איש העסקים לן בלווטניק התעקש על אחזקת מלוא המניות - גם של ולדימיר גוסינסקי

סופית: אם עסקת "מעריב" תצא אל הפועל, עופר נמרודי ימכור את כל מניותיו בעיתון למיליארדר לן בלווטניק, כך הוסכם בין הצדדים. ל"גלובס" נודע עוד, כי בדיקת הנאותות הסתיימה בימים אלה אולם המשא-ומתן סביב נושא המחיר ונושאים נוספים עדיין נמשך. המעורבים בבדיקת הנאותות - כמו גם בשיחות בעניין המחיר - הם עו"ד רם כספי מצידו של נמרודי; ומשרד הרצוג, פוקס, נאמן מצידו של בלווטניק.

כפי שפורסם ב"גלובס" לפני כ-10 ימים, נמרודי היה מעוניין לשמור בידיו חלק ממניות העיתון, אולם בלווטניק הבהיר כי הוא מעוניין לרכוש את מלוא המניות, גם אלה המצויות בידי נמרודי וגם אלה המצויות בידי ולדימיר גוסינסקי. נמרודי ככל הנראה הבין ששמירה על חלק ממניות העיתון בידיו עשויה לטרפד את העסקה, ולכן הסכים לוותר על המניות.

המגעים בין נמרודי לבלווטניק מתנהלים מזה תקופה ארוכה, אולם לפני כחודש חתמו השניים על הסכם "נו שופ" (NO SHOP), המחייב אותם לנהל משא-ומתן רק זה עם זה, ללא גורמים נוספים, למשך חודש ימים, תקופה שהסתיימה לפני יומיים.

בעקבות החשיפה ב"גלובס", עלתה באחרונה סוגיה נוספת בעניין המכירה: כוונת עובדי "מעריב" להתאגד בהסתדרות, דבר אשר יכול להשפיע על הבעלים החדשים של העיתון - בלווטניק או גורם אחר - לערוך שינויים בעיתון, במיוחד במצבת כוח האדם. מדובר בבעיה אמיתית עבור רוכש חדש לעיתון, שכן בידי ההסתדרות היכולות להכריז על סכסוכי עבודה כמו גם השבתת העיתון, במקרה של שינויים שלא מיטיבים עם עובדי העיתון.

השבוע פורסמו דו"חות "מעריב" לרבעון השני של השנה, מהם עולה כי העיתון ממשיך להפסיד. את הרבעון השני של השנה סיים מעריב עם הפסד של 19.9 מיליון שקל, לעומת 19.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ו-27.7 מיליון שקל ברבעון הקודם. המכירות של מעריב הסתכמו ברבעון השני ב-109 מיליון שקל, גידול של 6.7% לעומת הרבעון המקביל, ואילו הרווח הגולמי עמד ברבעון השני על 25.7 מיליון שקל.

מנגד, נרשם גידול בסעיף ההוצאות. הוצאות הנהלה והוצאות כלליות עמדו על 16.2 מיליון שקל לעומת 14.8 מיליון שקל ברבעון הקודם, והוצאות המימון נטו הסתכמו ב-5.1 מיליון שקל לעומת 6.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. ההפסד התפעולי של מעריב הסתכם ברבעון השני ב-14.8 מיליון שקל לעומת 21.8 מיליון שקל ברבעון שקדם לו. מתחילת השנה הפסיד העיתון 47.7 מיליון שקל, כמעט כפול מהתקופה המקבילה.