מניו-זילנד ועד עמק הלואר

זן ה"סוביניון בלאן", שמתאים בדיוק לתקופה זו של השנה, הוא תוצר זיווג ספונטני בכרמים של שני זנים מוכרים: קברנה סוביניון וקברנה פרנק. כך טוענות בדיקות דנ"א שנערכו לו באוניברסיטת דייויס בקליפורניה

הקיץ עדיין בעיצומו, הימים והלילות עדיין חמים מאוד, אך לוח השנה מראה כי תוך חודש צפויים לנו שינויים "קרירים" יותר. זה הזמן לנבור היטב במקררים או בחנויות היין ולשלוף החוצה את היינות הלבנים הקיציים ביותר, הלבנים היבשים מזן סוביניון בלאן.

סוביניון בלאן הינו זן מעניין המשתנה בכל אזור ואזור: בניו-זילנד הוא עשבוני, חד ועוקצני, מבושם ופירותי. בצרפת יש סיכוי למצוא אותו לעיתים קרובות יבש יותר, פחות פירותי, מינרלי, עשבוני ולעיתים עם ניחוחות "מושק", ואילו הסוביניונים האוסטרליים והאמריקניים בשלים הרבה יותר בשל האקלים היותר חם במקומותיהם.

אופי הזן משתנה בין הארצות השונות. לעיתים הוא נזירי וצנוע, מחמיר וקפדני ולעיתים נאה ושמנמן. זהו זן שמתאים היטב לאוכל, ולא יקר לגידול ולייצור כמו שרדונה. יין שלרוב כדאי לשתות אותו צעיר ולא לשמור לשנה הבאה.

גידול סוביניון בלאן באזורי אקלים חמים כשלנו יכול להיות בעייתי מאוד ובכל זאת הזן קוצר הצלחה יפה באזורנו כבר כמה שנים. יין הסוביניון בלאן עם החומציות המרעננת והפריכות הנפלאה שלו, הפך בשנים האחרונות לכוכב מקומי בין היינות הלבנים, ואפילו מצליח לתפוס את מקומו של השרדונה, העשיר והחמאתי, בקרב חובבי היין. "הכניסה" המרשימה של הזן לארץ מזוהה עם יקב דלתון, שבשנת 2001, אפשר לומר, סלל את הדרך להצלחה של הזן בארץ. *